همشهری آنلاین: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر پنج شنبه اول بهمن در دیدار بهارات جاگدئو رئیس جمهور گویان و هیأت همراه با اشاره به سیاست خارجی مستقل گویان خاطرنشان کردند:

بزرگترین ستم به جامعه جهانی، سلطه قدرتمندان و استیلای نظام سلطه و تقسیم کشورهای جهان به سلطه گر و سلطه پذیر است به همین دلیل سیاست جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر مخالفت با نظام سلطه استوار شده است. 

به گزارش واحد مرکزی خبر، ‌ایشان افزودند: کشورهایی که می‌خواهند زیر سلطه نباشند و نخواهند سلطه گری کنند با هر نژاد و زبانی دوست ما هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تسلط آمریکا و کشورهای غربی بر کشورهای آمریکای لاتین در سال‌های گذشته خاطرنشان کردند: خوشبختانه ملت‌های آن منطقه کاملاً بیدار شده‌اند و به دنبال سیاستمدارانی هستند که ملت‌ها را مستقل و نه وابسته بخواهند که نتایج انتخابات چند سال اخیر و ازجمله انتخاب شما برای دومین بار، گواه این بیداری است.

 

رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری زمینه‌های مشترک همکاری بازرگانی- صنعتی و معدنی افزودند: ایران آماده است تجربیات خود را در اختیار کشورهای دوست قرار دهد. 

ایشان جامعه مسلمان گویان و عضویت این کشور در سازمان کنفرانس اسلامی را یکی دیگر از زمینه‌های همکاری ایران و گویان برشمردند. 

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین ضمن ابراز تأسف از زلزله دردناک هائیتی، با ملت رنج دیده آن کشور اظهار همدردی کردند. 

رئیس جمهور گویان نیز ضمن استقبال از حضور ایران در منطقه آمریکای لاتین و حوزه کارائیب گفت: کشور گویان با وجود نزدیکی جغرافیایی با آمریکا دارای سیاست مستقل است و  آماده‌ایم از تجربیات ایران در تمام زمینه‌ها استفاده کنیم. 

در این دیدار آقای احمدی نژاد نیز حضور داشت.

کد خبر 99982

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز