گروه علمی فرهنگی: هشتمین مانور زلزله صبح دیروز با حضور ۱4میلیون دانش‌آموز دوره‌های ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و پیش‌دانشگاهی سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش همشهری، هشتمین مانور زلزله صبح دیروز با به صدا درآمدن زنگ" زلزله و ایمنی" از شبکه سراسری صدا و شبکه‌های استانی به طور همزمان در سطح کشور اجرا شد و دانش‌آموزان به مدت یک ساعت به تمرین چگونگی مقابله با زلزله پرداختند.

هدف از برگزاری هشتمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس،  ارتقای سطح آگاهی مردم و از جمله دانش‌آموزان در سطح تمام مدارس کشور اعلام شده است.

بر اساس این گزارش در ساعت 10و 14دقیقه، آژیر هشدار به مدت حدود  1دقیقه از شبکه سراسری رادیو پخش شد که دانش‌آموزان پس از شنیدن آن، خود را به محل‌های امن ‌رساندند.

پس از پخش آژیر، دانش‌آموزان حاضر در کلاس‌های درس، زیر میزهای خود پناه گرفتند و دانش‌آموزان حاضر در حیاط مدرسه نیز به حالت نشسته، دست‌های خود را برای حفاظت روی سر خود بردند.

پس از وقوع زلزله فرضی، دانش‌آموزان امدادگر بلافاصله به‌ کمک مجروحان حادثه شتافتند و مصدومان را به مکانهای امن برده و سپس اقدام به ارایه کمک‌های اولیه به آنها کردند.

مجروحان فرضی به‌وسیله برانکارد به چادرهای هلال احمر انتقال یافتند و پس از مداوای اولیه، با آمبولانس به نزدیکترین بیمارستان فرضی منتقل شدند.

این مانور به صورت نمادین با حضور جمعی از مسئولان سازمان‌های ذی‌ربط و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ایران و شماری از والدین دانش‌آموزان در مجتمع آموزشی زهرا مردانی تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور، ادارات آموزش و پرورش  ۱۰منطقه تهران و همچنین تمامی ادارات دولتی استان قم، همزمان با اجرای این مانور در مدارس، اقدام به پناه‌گیری در محل کار و سپس خروج از محل و حضور در فضای باز کردند.

این مانور به همت پژوهشگاه بین‌المللی زلزله، وزارتخانه‌های علوم، آموزش و پرورش کشور، سازمان صدا و سیما و جمعیت هلال احمر برگزار شد.

کد خبر 9730

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز