مجموع نظرات: ۰
جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
۰ نفر

مدیرعامل هلال احمر گیلان از برگزاری طرح دادرس جمعیت هلال احمر گیلان خبر داد و گفت: اجرای این طرح عامل کاهش خطرپذیری در مدارس است.

مانور زلزله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی ولی‌پور در جمع خبرنگاران، از برگزاری مانور زلزله در مدارس گیلان خبر داد و اظهار کرد: مانور «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» هم‌زمان با مدارس سراسر کشور در استان گیلان آغاز شده و تا ۱۰ آذرماه ادامه دارد.

وی با بیان این‌که استان گیلان در منطقه زلزله‌خیز واقع شده و هر سال رویدادهای لرزه‌ای متعددی را شاهد است، افزود: ارتقای آمادگی عمومی برای مواجهه با خسارت‌های ناشی از زلزله اهمیت زیادی دارد، زیرا شاهد تبعات اجتماعی و اقتصادی آن هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به نحوه برگزاری این مانور، عنوان کرد: مانور «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» امسال در استان گیلان براساس دستورالعمل تدوین شده و با هدف سطح پناه‌گیری و خروج از موقعیت خطرپذیری در ۱۰ مدرسه ۱۶ شهرستان و ۲۰ مدرسه مرکز استان برگزار می‌شود.

ولی‌پور با اشاره به مشارکت دستگاه‌های اجرایی در برگزاری مانور مذکور در مدرسه شهید زورمند شهر رشت، گفت: جمعیت هلال احمر استان گیلان، مدیریت بحران استانداری گیلان، اداره‌کل آموزش و پرورش، مرکز فوریت‌های پزشکی و کنترل حوادث، سازمان آتش‌نشانی شهرداری کلانشهر رشت، سازمان دانش‌آموزی، شرکت آبفای گیلان، صدا و سیما، نیروی انتظامی و سپاه قدس استان گیلان در برگزاری این مانور حضور داشتند.

وی همچنین از برگزاری طرح دادرس جمعیت هلال احمر گیلان خبر داد و گفت: اجرای این طرح از موثرترین طرح‌های ملی سازمان جوانان است که در آن دانش‌آموزان آموخته‌ها و داشته‌های امدادی خود را تمرین و از این مهارت در مواقع بحران در خانواده و جامعه استفاده می‌کنند. تربیت دانشآموزان آماده در شرایط سخت، آموزش پناه‌گیری، تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل میانی، پانسمان و بانداژ و آتل‌بندی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی از اهداف طرح دادرس است.

مدیرعامل هلال احمر گیلان طرح دادرس را ترویج دگرامدادی خواند و تصریح کرد: اجرای این طرح عامل کاهش خطرپذیری در مدارس است، چرا که دانش‌آموزان بیشتر اوقات خود را در مدارس هستند و برای مواجهه با خطر باید همیشه آماده باشند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۳۴۵ مدرسه تحت پوشش طرح دادرس جمعیت هلال احمر استان گیلان قرار دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس این آمار تا به امروز ۴۸ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز گیلانی از آموزش کمک‌های اولیه و انتقال مصدوم و... جمعیت هلال احمر گیلان بهره‌مند شده‌اند.

ولی‌پور با اشاره به مدارس بشردوستی استان گیلان، ادامه داد: در استان گیلان ۳۲ مدرسه بشردوستی وجود دارد که در این مدارس فعالیت‌های عام‌المنفعه و کمک‌های عمومی به صورت مداوم صورت می‌گیرد. همچنین ۸۲۵۰ دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

وی هدف این مدارس را کاهش خشونت در مدارس و فعالیت‌های عام‌المنفعه دانست و یادآور شد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال جاری ۱۳ هزار و ۸۰ دانش‌آموز گیلانی از آموزش‌های کمک‌های اولیه جمعیت هلال احمر برخوردار می‌شوند.

کد خبر 466292

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha