بیست و یکمین مانور سراسری زلزله با شعار "مدرسه ایمن جامعه تاب آور" چهارشنبه ۶ آذر در تمام مدارس استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.  

مانور زلزله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری با اشاره به این‌که این مانور سراسری در ۲ هزار و ۴۰۰ فضای آموزشی استان با موضوع محله محور و مدرسه جایگاه ایمن برای آسیب‌دیدگان اجرا شد، گفت: در مرکز استان در ۲۰ مدرسه و شهرستانها در ۱۰ مدرسه این مانور به صورت محله‌محور و با مشارکت و همکاری اولیاء و مردم محله برگزار شد.  

فرحناز قائدامینی امروز چهارشنبه در آیین برگزاری این مانور در مدرسه آموزشگاه حضرت مریم (ع) شهرکرد افزود: در این مانور به مردم آموزش داده شد که مدارس ایمن به عنوان پایگاه‌های امدادرسانی در مواقع بحرانی هستند و می‌توان از این پایگاه‌ها برای اسکان به عنوان جایگاه امن استفاده کرد.  

وی گفت: ایران روی خط زلزله قرار دارد و چهارمحال وبختیاری به عنوان نهمین استان زلزله خیز کشور است، ارائه آموزش به دانش‌آموزان و اولیاء برای مواجهه با بلای طبیعی یک امر مهم است.  

با به صدا در آمدن آژیر زلزله، دانش‌آموزان، پناه گیری صحیح، خروج اضطراری، اطفاء حریق، مدیریت بحران و امداد رسانی را تمرین کردند.  

همچنین دانش‌آموزان امدادرسانی به مصدومان فرضی و اطفاء نمادین آتش‌سوزی را با همکاری اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی تمرین کردند.  

مانور سراسری زلزله همه ساله با همکاری آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، ستاد میدیرت بحران، اورژانس و نیروی انتظامی برگزار می‌شود.  

در سال تحصیلی جاری ۲۰۶ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۴۰۰ فضای آموزشی استان چهارمحال وبختیاری مشغول تحصیل هستند.  

کد خبر 465996

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha