گروه سیاسی: نمایندگان مجلس به نمایندگی از ملت ایران هتک حرمت ساحت بنیانگذار کبیر انقلاب را با صدور بیانیه‌ای محکوم کرده و با اقامه نماز مغرب و عشا در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) با آرمان های آن امام راحل تجدید میثاق کردند.

این تنها واکنشی نبود که 22آذراز دل ساختمان هرمی واقع در ضلع شرقی میدان بهارستان بیرون آمد؛ رئیس مجلس سخنان پیش از دستور خود را با این جمله که «ملت ایران قبل از فرا رسیدن محرم و گریستن بر مظلومیت امام حسین (ع) به‌خاطر مظلومیت امام (ره) عزادار است» به واقعه‌ای اختصاص داد که در روز شانزدهم آذر ماه رخ داد؛

رئیس فراکسیون نمایندگان روحانی مجلس از موضع فراکسیون متبوعش هتک حرمت به ساحت امام راحل را محکوم کرد و فراکسیون انقلاب اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای پیگیری قضایی هتاکان به تمثال حضرت امام خمینی(ره) را خواستار شد.

مقدمات صدور بیانیه 8 بندی 232 نماینده مجلس که  بیانیه شان با «انالله و اناالیه راجعون» و جمله «این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست» شروع شده است، در جلسه صبح 22آذر کمیسیون امنیت ملی مجلس فراهم آمد. در این جلسه معاون وزیر اطلاعات به دعوت هیات‌رئیسه کمیسیون در بهارستان حاضر شد و به ارائه گزارش مشروحی از وقایع اخیر پرداخت.

در بخشی از بیانیه نمایندگان مجلس آمده است: این اقدام ننگین که خشم انقلابی حزب‌الله را در ایران اسلامی و جهان اسلام در پی داشته است نشانه رذالت دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی بوده و یقینا نشانه شکست و به پایان رسیدن خط فتنه گران است.

نماد صلابت

در کنار بیانیه ای که22 آذر به امضای 232 نماینده مجلس رسید، رئیس مجلس نیز در سخنانی جداگانه به آنچه که در حاشیه روز 16 آذر رخ داده است واکنش نشان داد. علی لاریجانی جلسه صبح22 آذر مجلس را اینگونه آغاز کرد: «اهانت ناجوانمردانه به نماد صلابت و بیداری مسلمانان درعصر حاضر، نماد استقلال ملت ایران و نماد عزتمندی مسلمانان در مقابل استکبار، قلب همه امت را جریحه دار کرد».

نماینده مردم قم از ایفای نقش روشنگرانه مراجع و علمای حوزه ها به خصوص حوزه علمیه قم تشکر کرد و افزود: روز شنبه مردم و روحانیت در صف واحد، اراده جمعی جامعه را در حمایت از هویت انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام (ره) و رهبری معظم انقلاب نشان دادند.

لاریجانی با بیان اینکه حرکت ملی روز شنبه ملت هشدارهایی هم در برداشت، تصریح کرد: اولاً گفته می‌شود آن صحنه موهن که در تلویزیون منعکس شد، مربوط به دانشجویان نمی‌شود. کسی تردید ندارد که قشر فرهیخته دانشگاهی هر ایده‌ای که داشته باشند به چنین رفتار سخیفی رو نمی‌آورند.

وی افزود: سخن در این است که وقتی فضای سیاسی جامعه را غبارآلود کردید و در شعارها و پیام‌های خود معیارها و حدود قانون اساسی را محترم نشمردید و به راحتی از راهنمایی‌های دلسوزانه رهبر فرزانه انقلاب عبور کردید، مجال برای عده‌ای فراهم می‌کنید که ریشه‌ها و هویت‌ها را به مسخره گیرند.

کد خبر 97273

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز