یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

فتحعلی اویسی در فیلم سینمایی «بستنی یخی» به کارگردانی آرش معیریان مقابل دوربین می‌رود

به گزارش مهر، با پیوستن فتحعلی اویسی به جمع بازیگران فیلم تازه آرش معیریان برای شروع فیلمبرداری یک بازیگر اصلی باید به این پروژه اضافه شود. پیش از این حضور بهنوش بختیاری و افسانه پاکرو برای بازی در این فیلم قطعی شده بود. فیلمبرداری بستنی یخی نیمه دی‌ماه در تهران شروع می‌شود. این فیلم داستان زوج جوانی را روایت می‌کند که شب عروسی دچار اختلاف شده و این اختلاف به مشکلی ریشه‌ای در زندگی مشترکشان تبدیل می‌شود.

جدیدترین سروده‌های آیینی

سیدعلی موسوی ‌گرمارودی 2کتاب شعر آیینی به نام‌های «آسمانی‌ها» و «آغاز روشنایی آینه» تا چند روز دیگر منتشر می‌کند. به گزارش مهر، آسمانی‌ها مجموعه شعری از گرمارودی در 500 صفحه است که در آن شعرهای توحیدی، نبوی، علوی، حسنی، حسینی و... این شاعر آورده شده است.

در این مجموعه همچنین شعرهایی در مدح و رثای چهارده معصوم(ع)  و یاران آنها ارائه می‌شود.به‌طور مثال در بخش حسینی شعرهایی در مدح حضرت زینب(س) و یاران امام حسین(ع) آورده شده است.

آغاز روشنایی آینه نام کتاب دیگر موسوی گرمارودی است که در دست چاپ قرار دارد. در این کتاب یک ترکیب‌بند بلند درباره اباعبدالله الحسین(ع) آورده شده است. در این کتاب همچنین بخشی به نقد و نظرهایی که پیش از این درباره بندهای منتشر شده نوشته شده اختصاص یافته است. آسمانی‌ها و آغاز روشنایی آینه هر دو از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ می‌رسند.

در روشنایی شب

عبدالحسن برزیده مجموعه تلویزیونی در روشنایی شب را درباره خاطرات عزتشاهی می‌سازد. برزیده به مهر گفت: به‌زودی قرار است پیش‌تولید یک مجموعه تلویزیونی با نام موقت در روشنایی شب را آغاز کنم.

مهدی سجاده‌چی نگارش 70 درصد فیلمنامه این مجموعه را با اقتباس از کتاب خاطرات عزتشاهی به پایان رسانده است. وی افزود: این مجموعه در 20 قسمت 45دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی مؤسسه شهید آوینی برای شبکه تهران تولید می‌شود و سعید سعدی مجری طرح آن است.

بخشی از تصویربرداری در دکورهایی از تهران قدیم و بخشی در برخی از شهرستان‌ها انجام می‌شود. برزیده به تازگی اپیزود 6قسمتی خلسه از مجموعه راه شیری را کارگردانی کرده است که در مرحله تدوین قرار دارد، مجموعه مثل هیچ‌کس به کارگردانی برزیده ماه رمضان پارسال از شبکه 2پخش شد، وی فیلم تلویزیونی چیزی شبیه معجزه را در کارنامه دارد.

آغاز شطرنج

ابوالفضل جلیلی تصویربرداری فیلم ویدئویی شطرنج را به‌زودی شروع می‌کند. جلیلی در این باره به مهر گفت: فیلم شطرنج با همکاری مؤسسه رسانه‌های تصویری در پایان پیش‌تولید بوده و به‌زودی کلید می‌خورد.

شطرنج درباره مردی جوان است که از پس مخارج زندگی خود بر‌نمی‌آید. حافظ آخرین ساخته این کارگردان سینما تاکنون در جشنواره‌های متعدد به نمایش درآمده و جوایزی نیز دریافت کرده است. گال، دت یعنی دختر و یک داستان واقعی از دیگر ساخته‌های ابوالفضل جلیلی است.

کد خبر 97264

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز