سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

محمود شاهرخی در مراسمی با نام «شکوه جذبه عشق» در تالار اندیشه حوزه هنری تجلیل می‌شود

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، این برنامه ساعت 14 تا 16 دوشنبه آینده، به یاد سال‌ها تلاش این شاعر در عرصه شعر و عرفان برگزار می‌شود.

در این برنامه جمعی از شخصیت‌های مطرح ادبی و فرهنگی به بیان ویژگی‌های شخصیتی و بررسی آثار شاخص آن شاعر فقید می‌پردازند. محمود شاهرخی شاعر انقلاب پس از چندین دهه تلاش ادبی و فرهنگی، 24 آبان درگذشت.

بهترین فیلمبردار اروپا و آسیا

تورج اصلانی در سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «شب‌های تالین» در کشور استونی موفق به کسب جایزه بهترین فیلمبرداری بخش سینمای اروپا و آسیا شد.

به نوشته فارس، تورج اصلانی فیلمبردار سینمای ایران برای فیلمبرداری فیلم سینمایی «کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره» به کارگردانی بهمن قبادی از سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «شب‌های تالین» در استونی جایزه بهترین فیلمبرداری بخش سینمای اروپا و آسیا را گرفت.

فیلم سینمایی «کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره» جایزه هیأت داوران را برای بهترین فیلمبرداری دریافت کرده است. این فیلم در روزهای 11 و 13 آذرماه امسال (2 و 4 دسامبر 2009) در جشنواره بین‌المللی فیلم «شبهای تالین» به نمایش در آمد.

شامگاه شوم قمری غمخوار

سیما تیرانداز در نمایش شامگاه شوم قمری غمخوار به کارگردانی شهرام گیل‌آبادی نقش‌آفرینی می‌کند. به گزارش مهر، نمایشنامه شامگاه شوم قمری غمخوار، نوشته ایوب آقاخانی، بازخوانی آزادی از نمایشنامه ادیپ شهریار سوفوکل است که برای تک‌بازی نوشته و تنظیم شده است.

این نمایشنامه با زبان آرکائیک فارسی نوشته شده است. این متن در قالب مونودرام توسط شهرام گیل‌آبادی کارگردانی خواهد شد که بعد از سال‌ها دوری از کارگردانی تئاتر نمایش شامگاه شوم قمری غمخوار  را با بازی سیما تیرانداز در یکی از سالن‌های مجموعه تئاتر شهر به صحنه خواهد برد.

فیلم مشترک با هندی‌ها

پوران درخشنده با رامش سیپی کارگردان 62 ساله فیلم «شعله» برای تولید یک فیلم مشترک در حاشیه جشنواره چشم سوم مذاکره کرد. درخشنده که در هندوستان و شهر بمبئی به سر می‌برد،

در گفت‌و‌گو با فارس گفت: در بزرگداشتی که برای «آمیتا باچان» در حاشیه جشنواره چشم سوم برگزار شد، ضمن گفت‌وگو با این بازیگر پیرامون سینمای 2کشور، رایزنی‌هایی با برخی از کارگردانان هندی از جمله «رامش سیپی» کارگردان فیلم «شعله» داشتم.

طی گفت‌وگویی با این کارگردان که صاحب یکی از کمپانی‌های تولید فیلم در هندوستان است، توافق اولیه برای تولید یک فیلم سینمایی مشترک انجام شد که طی روزهای آتی جوانب دیگر آن مشخص می‌شود. درخشنده با تأکید بر اهمیت تولید مشترک، گفت: مردم هندوستان به سینمای ایران بسیار علاقه‌مند هستند و این در جشنواره چشم سوم قابل مشاهده است.

همکاری‌های بیشتر و گسترده با سینمای هند با توجه به پخش قوی آنها، می‌تواند به جذب مخاطب جهانی فیلم‌های ایرانی کمک شایانی کند.

کد خبر 96938

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز