شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۸ - ۰۶:۲۴
۰ نفر

گروه ورزشی: بعدازظهر دیروز استقلال در غیاب چند بازیکن تاثیرگذار یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته لیگ را در تهران به سود خودش تمام کرد و با شکست مقاومت سپاسی به مکان سوم جدول رسید.

مرفاوی که در سخت‌ترین دوران مربیگری‌اش قرار گرفته برای ماندن در استقلال به این 3 امتیاز نیاز داشت و با گل دقیقه 92 فرهاد مجیدی به هدفش رسید.

استقلال در حالی مقابل مقاومت شیراز قرار گرفت که سه بازیکن اصلی و سرشناس این تیم از سوی کمیته انضباطی باشگاه محروم شدند و صمد مرفاوی در غیاب عنایتی، اکبرپور و حسین کاظمی تیمش را راهی میدان کرد. علاوه بر سه بازیکن که به خاطر مسائل حاشیه‌ای پس از دیدار با سپاهان محروم شدند، صمد مرفاوی دروازه‌بان اول تیمش را نیز از ترکیب اصلی خارج کرد و محمد محمدی در ترکیب آبی‌پوشان قرار گرفت.

به جای حسین کاظمی، کیانوش رحمتی در مرکز زمین بازی کرد و در خط حمله زوج برهانی و سید صالحی شکل گرفت.با توجه به شرایط دو تیم در جدول و نزدیکی امتیازات در پله‌های بالایی، این مسابقه حساسیت زیادی برای دو تیم داشت. دقایق ابتدایی مسابقه با احتیاط از سوی هر دو تیم سپری شد.

چند فرصت نه چندان جدی با ارسال‌های حیدری برای مهاجمان استقلال به دست آمد و در مقابل بازیکنان مقاومت روی ضدحملات خطرساز شدند. استقلال در دقیقه 20 روی یک ضربه ایستگاهی و با اشتباه عجیب دروازه‌بان مقاومت به گل اول رسید. شوت سنگین کیانوش رحمتی از روی ضربه ایستگاهی به خط دروازه مقاومت رسید و سنگربان این تیم به شکل عجیبی توپ را وارد دروازه خودی کرد تا استقلال با اولین موقعیت جدی صاحب گل شود.

استقلال باز هم با استفاده از اشتباه بازیکنان حریف به گل رسید. این‌بار فرهاد مجیدی با استفاده از اشتباه صبری دروازه مقاومت را گشود. مهاجم باتجربه استقلال در آخرین دقیقه نیمه‌اول برتری تیمش را دو برابر کرد و شاگردان مرفاوی در غیاب چهار بازیکن نامدار و باتجربه با اختلاف دو گل نیمه اول را به پایان رساندند.

گل زود هنگام مقاومت

برتری دو گله استقلال اما در آغاز نیمه‌دوم شکسته شد. یک اشتباه در خط دفاعی استقلال موجب شد محمدی برای دفاع از دروازه بیرون از محوطه جریمه توپ را دفع کند. کریمیان بازیکن جوان مقاومت هم از این فرصت به خوبی استفاده کرد و با یک ضربه دقیق توپ را به درون دروازه فرستاد. با گل کریمیان، اختلاف باز هم به یک گل رسید و شاگردان مهابادی به جبران نتیجه امیدوار شدند خصوصا با توجه به اینکه استقلال در آزادی بارها برتری خود مقابل حریفان را از دست داده است.

کیفیت بازی بعد از گل تیم میهمان پایین‌تر از حد انتظار بود. مقاومت توان ایجاد موقعیت مسلم گلزنی روی دروازه حریف را نداشت و استقلالی‌ها هم که با دو اشتباه حریف به گل رسیدند فرصت جدی پیدا نکردند. بازی دچار افت شد از دقیقه 60 به بعد هیچ بازیکنی در ترکیب دو تیم توانایی انجام یک  کار سرعتی برای عبور از مدافعان روبه‌رو را نداشت.

زردپوشان بالاخره به خواسته خودشان رسیدند. در دقیقه 89 بالاخره یخ بازی برای چند ثانیه شکسته شد. ارسال کریمیان که خودش گل اول را زده بود با ضربه سر مهاجم مقاومت دروازه استقلال را تهدید کرد اما توپ به سمت بیرون زمین در حرکت بود که امیرحسین صادقی از راه رسید و دروازه خودی را به اشتباه باز کرد. مدافع استقلال در آخرین دقیقه پیروزی خانگی را از تیمش گرفت و سکوهای ورزشگاه آزادی برای انتقاد مجدد از صمد مرفاوی آماده شد. تساوی می‌توانست پایان کار مرفاوی در استقلال باشد اما اعلام 6 دقیقه وقت اضافی برای استقلالی‌ها امیدوارکننده بود. آبی‌پوشان البته نیازی به این 6 دقیقه نداشتند. فرهاد مجیدی درست دو دقیقه بعد از گل مساوی باز هم ناجی مرفاوی شد.

این‌بار مهاجم باتجربه استقلال با یک کنترل موفق، عبور از مدافع حریف و یک ضربه دقیق، دروازه مقاومت را گشود و باز هم استقلال از حریف پیش افتاد. بازی سرد و خالی از هیجان نیمه‌دوم در طول چند دقیقه دگرگون شد و استقلال در طول دو دقیقه پیروزی از دست رفته را باز هم به دست آورد.مرفاوی که می‌دانست با تساوی در این بازی چه شرایط سختی پیدا می‌کند از شدت خوشحالی روی نیمکت استقلال گریست.

سرپرست،‌ کمک مربی و حتی مسئول تدارکات تیم هم صمد را همراهی کردند تا اهمیت این پیروزی سخت خانگی بیشتر روشن شود.شاید اگر استقلال روز جمعه مقاومت را شکست نمی‌داد دیگر دلیلی برای ماندن مرفاوی روی نیمکت این تیم وجود نداشت اما فرهاد مجیدی سرنوشت سرمربی جوان را به گونه دیگری رقم زد. صمد مرفاوی تیمش را باز هم به مکان سوم جدول رساند و فعلا می‌تواند جنگ لفظی خود با کادر فنی سپاهان را در رسانه‌ها دنبال کند هرچند فاصله استقلال با صدر جدول همچنان 10 امتیاز است.

برد سپاهان، ذوب‌آهن و شاهین

سپاهان در کرمان موفق شد مقابل مس کرمان با نتیجه 3 بر 2 پیروز شود و اختلاف خودش را در صدر جدول با دیگر مدعیان حفظ کند. ذوب‌آهن با یک گل در اصفهان تراکتورسازی را شکست داد و در مکان دوم باقی ماند. پیکان در قزوین مقابل فولاد با تساوی یک بر یک متوقف شد. پاس در همدان با یک گل ابومسلم را شکست داد، صبای قم با نتیجه 4 بر 2 مقابل استیل‌آذین پیروز شد و شاهین بوشهر 2 بر صفر سایپای کرج را  مغلوب کرد.

کد خبر 97124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز