جمعه ۲۰ آذر ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

ورشو‌: مردی که همسرش را در مقابل چشم همه کتک زده بود با رای دادگاه راهی زندان شد.

ماجرا از این قرار بود که در مقابل در ورودی منزل این زن و شوهر، برف زیادی جمع شده بود و آنها برای تردد دچار مشکل بودند. به همین دلیل مرد 44‌ساله تصمیم گرفت با استفاده از پارو برف‌ها را از جلوی در کنار بزند.

او از همسرش هم خواست که کمک کند اما همسرش از این اقدام خودداری کرد و گفت باید به کارهای خانه رسیدگی کند. در همین حال این مرد کنترل خود را از دست داد و به اندازه‌ای خشمگین شد که با پارو همسرش را کتک زد. این در حالی بود که همه همسایه‌ها شاهد این صحنه بودند و ماجرا را به پلیس گزارش دادند.

بازگشت کتاب به کتابخانه 

منهتن: در حالی که هر روز بر تعداد کتاب‌هایی که به کتابخانه‌ها بازنمی‌گردد، افزوده می‌شود، یک پیرمرد 85 ساله کتابی را که در دوران دانشجویی از کتابخانه دانشگاه به امانت گرفته بود، به این محل بازگرداند.

این پیرمرد در سال 1949 برای امتحان پایان ترم از کتابخانه یک کتاب به امانت گرفت. اما فقط چند روز پس از این امتحان، همراه با خانواده‌اش به شهر دیگری نقل مکان کرد و کتاب به امانت گرفته شده هم در بین وسایل انباری باقی ماند.

این مرد پس از 60 سال، هنگامی کتاب را پیدا کرد که تصمیم داشت وسایل شخصی قدیمی خود را به نوه‌اش نشان دهد. او بلافاصله پس از مشاهده کتاب با دانشگاه تماس گرفت و آنها را در جریان ماجرا قرار داد. سرانجام کتاب با پست سفارشی به کتابخانه دانشگاه رسید. البته این پیرمرد مبلغ جریمه دیرکرد بازگشت کتاب به کتابخانه را پرداخت نکرده است.

سیگار، شما را می کشد

سنگاپور: با وجود اینکه همه می‌دانند سیگار دشمن انسان است و او را از پا در‌می‌آورد اما همچنان متقاضیان سیگار زیاد هستند و سود شرکت‌های تولید‌کننده سیگار را چندبرابر می‌کنند. این در حالی است که این اواخر سازمان‌های بهداشتی، شرکت‌های تولید‌کننده سیگار را ملزم کرده‌اند تا روی بسته‌های سیگار جمله‌های هشداردهنده مانند «سیگار شما را می‌کشد»، چاپ کنند.

گاهی هم تصاویری از اعضای آسیب‌دیده بدن انسان بر اثر مصرف سیگار، روی پاکت چاپ می‌شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که با وجود گذشت چند سال از اجرای این طرح به تدریج تاثیر آن روی افراد سیگاری مشخص می‌شود.

کارشناسان می‌گویند مشاهده تصاویر چندش آور و جمله‌های هشداردهنده تا کنون موجب شده است بسیاری به ترک سیگار فکر کنند و حتی برخی هم در این زمینه موفق شده‌اند.

دردسر اینترنت تلفنی

پاریس: شرکت مخابرات فرانسه یک صورتحساب بلند بالا بالغ بر ۴۶ هزار یورو را برای یک مرد بابت استفاده یک‌ماهه از اینترنت و تلفن صادر کرده است. این در حالی است که او  فکر می‌کرد نرخ آبونمان این خدمات ۹۵ یورو در ماه است و به همین دلیل هرچه دلش می‌خواست از این خدمات استفاده می‌کرد.

این مرد گفت: زمانی که صورتحساب را دریافت کردم، خندیدم. حالا دیگر نمی‌خندم؛ چون آنها از من خواسته‌اند هزینه را پرداخت کنم و اخطاریه هم دریافت کرده‌ام. حتی به من پیشنهاد داده‌اند این مبلغ را ظرف ۴۰ سال پرداخت کنم.

در این صورتحساب استفاده از تلفن بین المللی هم ذکر شده اما این مرد می‌گوید هیچگاه با خارج از کشورش تماس نداشته است. به گفته مقامات، این مرد اوراقی را امضا کرده که مربوط به دریافت خدمات خاص بوده است و به همین دلیل هزینه این خدمات بسیار بالاست.

کد خبر 97108

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز