چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۸۵ - ۱۰:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین‌: کنگره مکزیک روز چهارشنبه 8 آذر (28 نوامبر) دور روز پیش از مراسم معارفه ویسنته شاهد درگیری شدید میان چپگرایان و راستگرایان بود.

به گزارش ال موندو،طرفداران احزاب یاد شده در تریبون گنکره با مشت ولگد به جان هم افتادند.چپگرایان در ساعت 13:30 به وقت محلی تریبون محل معارفه کالدرون را اشغال کردند.

درمقابل راستگرایان از حزب عمل ملی نیز به طرف تریبون هجوم آوردند  و با هل دادن‌ها و  سردادن فریاد‌های ناهنجار با چپ گرایان عضو حزب انقلاب دموکراتیک درگیر شدند.در پایان هر دو طرف موضع خود را در تریبون کنگره حفظ کردند و اعلام کردند از آنجا تکان نخواهند خورد.

کنگره مکزیک هشتم آذر (28 نوامبر) دور روز پیش از مراسم معارفه ویسنته  شاهد درگیری شدید میان چپگرایان و راستگرایان بود

در این اولین رویارویی میان چپگرایان وراستگرایان یک قانونگذار مکزیکی به نام آلبرتو لوپس از حزب چپگرای انقلاب دموکراتیک را درحالی که بینی‌اش دچار شکستگی شده بود از صحن کنگره خار ج کردند .یکی دیگر از اعضای حزب انقلاب دموکراتیک نیز به دلیل جراحت در ناحیه زانو در محل، از سوی پزشکان مورد معالجه قرار گرفت.

این درگیری دو روز پیش از مراسم مرافعه کالدرون در کنگره رخ داد.

بنا بر گزارش‌ها در این مراسم که قرار است روز جمعه اول دسامبر در کنگره مکزیک برگزار شود،14 رییس دولت و نخست وزیر حضور خواهند یافت.

اسامی مدعوین نیز به این شرح اعلام شده است:جورج بوش پدر رییس جمهور سابق آمریکا،استیفن هارپر نخست وزیر کانادا،آلوارو اوریبه رییس جمهور کلمبیا،الیاس آنتونیو ساکا رییس جمهور ال سالوادور،مانوئل سلایا رییس جمهور هندوراس،انریکه بولانیوس رییس جمهور کنونی نیکاراگوئه،اسکار آریاس رییس جمهور کاستاریکا و شاهزاده فلیپه د بربن ولیعهد اسپانیا.

کد خبر 9709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز