همشهری آنلاین: آندرس مانوئل اوبرادور رهبر حزب انقلاب دموکراتیک مکزیک حضور در مراسم معارفه فلیپه کالدرون رییس جمهوری مکزیک را بایکوت کرده است.

به نوشته ال پاییس، این تصمیم یا به تعبیری دیگر دستور رهبر چپ‌گرایان به نظر می‌رسد اختلافاتی را در حزب انقلاب دموکراتیک(PRD) ایجاد کرده باشد.

آنتونیو سوتو از نمایندگان مجلس عضو حزب PRD در سخنانی انتقادی  اتخاذ چنین تصمیمی را استالینیستی توصیف کرده و آن را بر ضد سیاست‌های احزاب مخالف دانسته است.

فرانسیسکو خاویر سانتوس از دیگر نمایندگان حزب انقلاب دموکراتیک نیز اعلام کرده است که در  هیچ اقدامی به منظور جلوگیری از معارفه کالدرون شرکت نخواهد کرد.

این انتقادات اما در نظر رسمی حزب انقلاب دموکراتیک تغییری ایجاد نکرده حتی اعلام رای دادگاه انتخاباتی مبنی بر تایید پیروزی کالدرون(در انتخابات 2 ژوییه گذشته) نیز خللی در عزم چپ گرایان در مخالفت با راستگرایان مکزیکی ایجاد نکرده است.

اعضای حزب انقلابی معتقدند کالدرون نه تنها منتخب اصلی مردم نیست که غاصب مقام ریی جمهوری است. از همین رو است که آنان از هواداران خود خواسته‌اند از مراسم معارفه وی در روز دوشنبه آینده 1 دسامبر(10 آذر) جلوگیری کنند.

در همین روز و در میدان بزرگ سوکالو مکزیکو سیتی  اوبرادور خود را همانگونه که در 16 سپتامبر نیز اعلام کرده بود رییس جمهور مشروع مکزیک خواهد خواند.

در همین چارچوب خراردو فرناندس سخنگوی حزب انقلای دموکراتیک در سخنانی تهدید آمیز گفته است:در روز معارفه کالدرون نه از زمین ونه از هوا خواهد توانست به کاخ سن لاسارو(کاخ ریاست جمهوری) برسد.

در مقابل نیز رییس مجلس نمایندگان از حزب عمل ملی(PAN) گفته است:تهدیدات را از سوی هیچکس نمی‌پذیرد و مجلس نمایندگان را نمی‌توان به سیرک رومی(اشاره به روم باستان) تبدیل کرد.

کد خبر 8640

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز