سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۵ - ۰۷:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین‌: آندرس مانوئل لوپس اوبرادور خود را رییس جمهور قانونی مکزیک معرفی کرد.

به نوشته ال موندو،مراسم معارفه این سیاستمدار چپ گرا در میدان بزرگ سوکالو و با حضور یک میلیون نفر از طرفداران وی انجام شد. [سابقه موضوع]

در اقدامی که از نظر بسیاری از کارشناسان مقابله جویانه تعبیر شده است. اوبرادور حمایل سه رنگ ریاست جمهوری را از سناتور روساریو ایبارا دریافت کرد و آن رابه نشانه تحویل گرفتن قدرت سیاسی پس از نواخته شدن سرود ملی مکزیک بر تن کرد.در این مراسم نمادین همچنین 12 نفر از اعضای کابینه دولت خود خوانده وی حضور یافته بودند.

اوبرادور سپس پشت تریبون مخصوص سخنرانی قرار گرفت و در سخنانی مجددا بر تقلب گسترده در جریان انتخابات دوم ژوییه تاکید کرد . [سابقه انتخابات]

او اعلام کرد که بر تعهد خود مبنی بر تاسیس جمهوری جدیدی که مبنای کار خود را کمک به فقرا می‌داند،پایبند خواهد بود.

 

او حفاظت از منابع طبیعی و مبارزه با فساد گسترده و جلوگیری از پرداخت‌های کلان در ادارات  وشرکت‌های دولتی وخصوصی را از دیگر اهداف مهم این جمهوری نوبنیاد برشمرد.

اوبرادور رئوس برنامه‌های دولت خود را اینچنین بیان کرد:این برنامه بر سه محور اصلی متمرکز خواهد بود؛دفاع از ملت و دموکراسی و میراث ملی.

اوبرادور همچنین پیشنهاداتی را برای بهبود وضعیت اقتصادی مطرح کرده است:اشتغال زایی،پرداخت حقوق عادلانه،بالا بردن حقوق بازنشستگان و از کار افتادگان و مادران مجرد و کاهش مالیات فقرا.

رهبر حزب انقلاب دموکراتیک در ادامه سخنان خویش مخالفتش را با احداث دیوار حائل آمریکایی نیز اعلام کرد. [سابقه دیوار حائل] 

او همچنین برای سازمان‌های مدنی اوکساکا ،که خواستار کناره گیری اولیسس روییس فرماندار کنونی هستند،پیام همبستگی فرستاد.

اقدام اوبرادور از آنرو که دادگاه انتخاباتی مکزیک فلیپه کالدرون از حزب عمل ملی را فرد پیروز انتخابات خوانده بود،از سوی بسیاریس از کارشناسان مقابله جویانه خوانده
شده و بسیاری در اظهاراتی مغایر با عرف دیپلماتیک معرفی اوبرادور به عنوان رییس جمهور قانونی مکزیک را شوخی و دیوانگی خوانده‌اند.

کد خبر 8931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز