چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۵ - ۰۸:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سنای مکزیک در پی ناآرامی‌های اخیر در اوکساکا، تصمیم به حفظ اقتدار دولت محلی در این ایالت گرفته‌است.

به‌نوشته ال پاییس، این تصمیم سنای مکزیک پس از آن اتخاذ شد که  که مخالفان و معترضان به سیاست‌های اولیسس روییس فرماندار شهر اوکساکا شهر را به تصرف خود در آوردند.

سنای مکزیک در پی اوج گرفتن بحران در این شهر بدون فرماندار تشکیل جلسه داد، محور بحث این جلسات بررسی آخرین وضعیت در اوکساکا و تصمیم‌گیری درباره برکناری فرماندار این شهر بود.

البته رییس سنای مکزیک در سخنانی اعلام کرد: سنا در نهایت تصمیم به حفظ اقتدار دولتی در اوکساکا خواهد گرفت.

مانیلو فابیو بلترونس رییس سنای مکزیک در این باره گفت: به احتمال زیاد سنا تصمیم به ابقای فرماندار کنونی خواهد گرفت.

کمی پس از بیان این سخنان از سوی رییس مجلس مکزیک ویسنته فوکس رییس جمهور این کشور در اظهاراتی گفت: رییس سنا در مقام ابقا یا کنار گذاشتن فرمانداران قرار ندارد.

این اظهارات در حالی از سوی رییس‌جمهور عنوان می‌شود که صبح روز چهار شنبه  18 اکتبر(26 مهر) تظاهرکنندگان خشمگین وارد دفاتر دولتی در اوکساکا شدند و دوباره خواسته خود مبنی بر عزل فرماندار را تکرار کردند.

معترضان اولیسس روییس را به انجام تقلب در انتخابات ایالتی سال 2004 متهم کرده‌اند. آنها همچنین روییس را به استفاده از قوه قهریه برای سرکوب مخالفانش متهم می‌کنند.

روییس از سوی سندیکای معلمان نیز متهم به سرکوب معلمان ایالت اوکساکا شده‌است. معلمان معترض در این ایالت برای کسب حقوق کاری خود تلاش می‌کنند.

در مقابل فرماندار اوکساکا گفته‌است به رغم تنش‌های ایجاد شده از سمت خود استعفا نخواهد داد. او معتقد است مشکل محلی است و ربطی به دولت فدرال ندارد.

کد خبر 6101

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز