گروه شهری: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران از آمادگی کامل اداره کل سلامت شهرداری تهران برای پیاده‌سازی هر نوع طرح و برنامه‌ای در وزارت بهداشت خبر داد و گفت:

شهرداری تهران می‌تواند به‌عنوان بازوی اجرایی طرح‌های سلامت در کنار وزارت بهداشت قرار گیرد.کارگاه مشورتی تدوین ابزار اندازه‌گیری و پایش عدالت در سلامت با هدف تدوین شاخص‌ها و تعیین کلیات نحوه پایش با حضور وزیر بهداشت، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، معاون سلامت وزارت بهداشت، مرندی نماینده مجلس، مدیرکل سلامت شهرداری تهران و جمعی از استادان دانشگاهی برگزار شد.

محمد هادی ایازی در این کارگاه گفت: با توجه به رویکرد شهرداری، حوزه سلامت یکی از محورهای جدی و اساسی برای تبدیل شهرداری به یک نهاد اجتماعی است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران از تبعیض ارائه خدمات بین مناطق مختلف جغرافیایی شهر تهران ابراز تأسف کرد و ادامه داد: براساس پیشنهاد سازمان بهداشت جهانی، اقدامات مطالعاتی طرح سنجش عدالت در شهر به‌عنوان پایلوت در تهران در سال 86 و 87 انجام شد.

وی به اقدامات صورت گرفته در شهرداری برای طرح سنجش عدالت در شهر اشاره کرد و گفت: برای این طرح در سطح مناطق 22گانه شهر تهران بالغ بر 22هزار خانوار نمونه‌سنجی کردیم و سنجش عدالت در شهر و سنجش عدالت در سلامت در 6 حیطه و 60 محور به‌طور کامل مورد ارزیابی قرار گرفت.

ایازی با بیان اینکه شهرداری تهران توانسته است با استفاده از خروجی این طرح 160 میلیارد تومان از اعتبارات مناطق برخوردار را کاهش و به مناطقی که به توجه بیشتری نیاز دارند، اختصاص دهد، تصریح کرد: وزارت بهداشت می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرداری هر نوع برنامه‌ای را در حوزه سلامت پیشنهاد دهد تا شهرداری طرح‌ها را پیاده‌سازی و اجرا کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی 286 خانه سلامت در تهران خاطرنشان کرد: سطح شهر تهران به 4 هزار بلوک سلامت تقسیم‌بندی شده که تاکنون در 2 هزار بلوک، سلامت‌یار تعیین شده است که به‌طور متوسط با 500 خانوار ارتباط دارند و مسائل مربوط به حوزه سلامت را در سطح شهر تهران دنبال می‌کنند.

ایازی با اشاره به جلب مشارکت 2 هزار نفری پزشکان محله در بالا بردن و ارتقای سطح سلامت شهروندان اظهار کرد: تاکنون موفق به ایجاد 250 شورای سلامت محله در محلات شهر تهران شده‌ایم که با استفاده از ظرفیت‌های محلی و پزشکان محله شکل گرفته است.

همچنین تاکنون 250 کانون سالمندی و 200 کانون مادر و کودک تشکیل و مقرر شده براساس چشم‌انداز و بر مبنای 374 محله، این تعداد به 374 کانون افزایش پیدا کند.

کد خبر 97019

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز