گروه شهری: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از تشکیل کمیته‌های تخصصی مردمی در سطح محلات خبر داد

و گفت: در هر محله 6 کمیته تخصصی مردمی در قالب سرای محلات شکل می‌گیرد تا با کارکرد فرهنگی- اجتماعی در مقیاس محلی، فضاهای فیزیکی را برای فعالیت‌های مردمی ایجاد کنند.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمد هادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در دومین روز از برگزاری نوزدهمین کمیسیون اجتماعی و فرهنگی کلانشهر‌های ایران بر ضرورت توسعه مشارکت‌های شهروندی در اداره شهر تاکید کرد و افزود: برای تبدیل شهرداری به یک نهاد اجتماعی باید سازوکارهایی ایجاد شود تا مردم به‌طور مستقیم در اداره شهر ایفای نقش کنند.

وی درخصوص اهمیت مقوله مدیریت محله محور خاطرنشان کرد: رویکرد تشکیل شورایاری‌ها در مرحله نخست مبتنی بر تهیه سندهای محله‌ای بود تا آسیب‌ها و معضلاتی که در سطح محلات وجود دارد، شناسایی و پیگیری شود.

ایازی با اشاره به ضرورت تشکیل کمیته‌های تخصصی مردم در محلات افزود: در هر محله 6 کمیته تخصصی مردمی تحت عناوین کمیته اجتماعی و توانمند‌سازی‌، کمیته سلامت بهداشت و محیط‌زیست، کمیته مدیریت بحران و ایمنی، کمیته فرهنگی و هنری،کمیته ورزشی، تفریحی و کمیته آموزش همگانی و مشارکت از بین افراد صاحب صلاحیت تشکیل خواهد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد: کمیته‌های تخصصی مردمی در قالب سرای محلات شکل می‌گیرد تا با کارکرد فرهنگی و اجتماعی در مقیاس محلی فضاهای فیزیکی برای فعالیت‌های مردمی ایجاد کنند. وی افزود: اداره سرای محلات در اختیار شورایاری‌ها قرار می‌گیرد تا با استفاده از ظرفیت‌های محلی این مجموعه‌ها سازماندهی شوند.

کد خبر 94752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز