گروه شهری: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از تشکیل کمیته‌های تخصصی مردمی در سطح محلات خبر داد

و گفت: در هر محله 6 کمیته تخصصی مردمی در قالب سرای محلات شکل می‌گیرد تا با کارکرد فرهنگی- اجتماعی در مقیاس محلی، فضاهای فیزیکی را برای فعالیت‌های مردمی ایجاد کنند.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمد هادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در دومین روز از برگزاری نوزدهمین کمیسیون اجتماعی و فرهنگی کلانشهر‌های ایران بر ضرورت توسعه مشارکت‌های شهروندی در اداره شهر تاکید کرد و افزود: برای تبدیل شهرداری به یک نهاد اجتماعی باید سازوکارهایی ایجاد شود تا مردم به‌طور مستقیم در اداره شهر ایفای نقش کنند.

وی درخصوص اهمیت مقوله مدیریت محله محور خاطرنشان کرد: رویکرد تشکیل شورایاری‌ها در مرحله نخست مبتنی بر تهیه سندهای محله‌ای بود تا آسیب‌ها و معضلاتی که در سطح محلات وجود دارد، شناسایی و پیگیری شود.

ایازی با اشاره به ضرورت تشکیل کمیته‌های تخصصی مردم در محلات افزود: در هر محله 6 کمیته تخصصی مردمی تحت عناوین کمیته اجتماعی و توانمند‌سازی‌، کمیته سلامت بهداشت و محیط‌زیست، کمیته مدیریت بحران و ایمنی، کمیته فرهنگی و هنری،کمیته ورزشی، تفریحی و کمیته آموزش همگانی و مشارکت از بین افراد صاحب صلاحیت تشکیل خواهد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد: کمیته‌های تخصصی مردمی در قالب سرای محلات شکل می‌گیرد تا با کارکرد فرهنگی و اجتماعی در مقیاس محلی فضاهای فیزیکی برای فعالیت‌های مردمی ایجاد کنند. وی افزود: اداره سرای محلات در اختیار شورایاری‌ها قرار می‌گیرد تا با استفاده از ظرفیت‌های محلی این مجموعه‌ها سازماندهی شوند.

کد خبر 94752

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز