جمعه ۱۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

منچستر‌: این یک واقعیت است که شرکت‌های تولید‌کننده سیگار به ثروت هنگفتی از راه فروش این کالا دست‌پیدا می‌کنند

اما این اواخر یک پیرزن موفق شده است این قانون را تغییر دهد و صدها هزار دلار غرامت از شرکتی که سال‌های دراز سیگار‌های تولیدی آن را دود می‌کرد، دریافت کند. این زن از سال 1968 مصرف سیگار‌های تولید این شرکت را آغاز کرد اما هم‌اکنون به بیماری حاد ریه مبتلاست و هزینه زیادی باید بابت درمان خودش بپردازد.

او با استخدام یک وکیل رای مثبت دادگاه در دریافت غرامت از این شرکت را به خود جلب کرد. این زن هم‌اکنون 300 هزار دلار غرامت دریافت کرده است که بخش قابل توجهی از آن صرف درمانش می‌شود. 

آدامس‌های دارویی 

واشنگتن: تازه‌ترین پژوهش‌های انجام شده دانشمندان، نشان می‌دهد که امکان تولید آدامس‌های دارویی وجود دارد. برای برخی افراد تحمل طعم دارو‌ها بسیار آزار‌دهنده است و آنها برای خوردن دارو دچار مشکل هستند.

این در حالی است که کارشناسان در صدد تولید آدامس‌های حاوی دارو هستند که به تدریج و بدون نیاز به تحمل طعم بد، دارو را وارد بدن کند. گفتنی است این آدامس‌‌ها می‌توانند برای بیماران دیابتی هم موثر باشند و انسولین به آنها برسانند.

برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهد که می‌توان با جاسازی انسولین در کپسول‌های بسیار ریز و قرار دادن آنها در این آدامس‌ها آنها را از راه دهان وارد جریان خون کرد. البته پژوهش‌ها در این زمینه ادامه دارد و دانشمندان امیدوارند پس از پایان مراحل آزمایشگاهی این دارو را روانه بازار کنند تا به دست بیماران برسد.

موبایل و تصادف

پاریس: می‌دانیم که صحبت کردن با تلفن همراه حین رانندگی ممنوع است. دلیل آن هم پرت شدن حواس راننده و بالارفتن احتمال وقوع تصادف رانندگی است. این در حالی است که این اواخر رسانه‌ها اعلام کردند در حال پیاده‌روی در خیابان هم نباید با تلفن همراه صحبت کرد. البته این ممنوعیت یک قانون نیست و بیشتر جنبه توصیه دارد.

به گفته کارشناسان افرادی که در حال قدم زدن در خیابان با تلفن همراه صحبت می‌کنند در جریان وضعیت ترافیکی و تردد خودرو‌ها در خیابان قرار نمی‌گیرند و از آنجایی که توجه‌شان به محیط اطراف کمتر می‌شود، احتمال برخورد خودرو‌ها با این افراد و سوانح ناگوار بیشتر است.

این در حالی است که در گذشته هم کارشناسان در مورد خطر ارسال پیامک حین قدم زدن در خیابان و پیاده‌رو هشدار داده بودند، زیرا می‌تواند احتمال زمین خوردن و برخورد با دیگران را افزایش دهد.

مثلث برمودای تلفن‌های همراه

لندن: جالب است بدانید، لندن به مثلث برمودای تلفن‌های همراه تبدیل شده است، زیرا پژوهش‌ها نشان می‌دهد که در هر ماه، تعداد زیادی تلفن همراه در این شهر گم می‌شود. مطابق گزارش‌های منتشر شده، در هر ماه به‌طور متوسط 10هزار تلفن همراه در تاکسی‌های پایتخت انگلیس جا می‌ماند.

این در حالی است که در هر ماه نزدیک به هزار دستگاه لپ‌تاپ هم توسط مسافران حواس‌پرت در تاکسی‌ها باقی می‌ماند. در این بین برخی از این افراد حتی به یاد نمی‌آورند که تلفن همراه خود را کجا جا گذاشته‌اند و برای یافتن گوشی تلفن همراه خود دچار مشکل می‌شوند.

در مقابل، 80 درصد رانندگان تاکسی هم اعلام کرده‌اند که برای بازگرداندن تلفن‌ همراه جاگذاشته شده به صاحب آن، تلاش می‌کنند. میزان جا گذاشتن تلفن‌های همراه در تاکسی‌ها در روز‌های پایانی سال که مشغله و شتاب مردم بیشتر است، افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 96681

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز