سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۸ - ۰۴:۲۵
۰ نفر

گروه ورزشی: در جنگ ستارگان بارسلونا و رئال‌مادرید، ضربه زلاتان تازه‌وارد بود که سرنوشت بازی را رقم زد.

رئال پس از دو شکست تحقیرآمیز فصل گذشته، این بار با کلکسیون ستارگان کهکشانی‌اش دوست نداشت نوکمپ را دست‌خالی ترک کند، ولی بی‌دقتی مهاجمانش اجازه نداد یک پیروزی شیرین را جشن بگیرد. پلگرینی با آرایش 2-1-3-4 و فوتبالی فشرده توانست در شروع بازی به خوبی فضای میانه زمین را ببندد و بارسا نمی‌توانست بازی همیشگی‌اش را به نمایش بگذارد.

رئال در این دقایق با پاس‌های طلایی کاکا ضدحملات خطرناکی داشت ولی رونالدو و مارسلو دو موقعیت تک‌به تک را با بی‌دقتی از دست دادند. خط حمله بارسا که در این نیمه با تیری آنری در نوک حمله بازی می‌کرد بیش از اندازه بی‌آزار بود و مهاجم فرانسوی نمی‌توانست راهی برای عبور از په‌په پیدا کند.

نیمه‌دوم اما حکایت دیگری داشت. گواردیولا در شروع این نیمه تصمیم گرفت زلاتان را که به تازگی آماده بازی شده به جای آنری به زمین بفرستد و او دقایقی بعد توانست گل سرنوشت‌ساز بازی را به ثمر برساند. سانتر بلند دنی آلوز در فضای بین په‌په و سرخیو راموس به مهاجم سوئدی رسید تا با یک ضربه غیرقابل مهار در دقیقه 56 از درون محوطه جریمه کاسیاس را تسلیم کند.

تنها 6 دقیقه بعد سرخیو بوسکتس به دلیل هند عمد و دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد تا شرایط به نفع رئال تغییر کند، ولی بارسای 10 نفره با حفظ توپ فوق‌العاده‌اش مانع تداوم حملات میهمان می‌شد. پلگرینی برای فرار از شکست دو تعویض تهاجمی داشت. بن‌زما به جای رونالدوی خسته وارد زمین شد و رائول جای آربلوا را گرفت تا این تیم با 3 مهاجم بازی کند. ولی مهاجم فرانسوی هم نتوانست از
2 فرصت خوبی که به دست آورد استفاده کند.

در سوی دیگر، بارسا با وجود یک بازیکن کمتر روی ضدحملات خطرناک بود و بهترین موقعیت این تیم فرصت تک‌به‌تک مسی در دقایق پایانی بود که کاسیاس با پا مهار کرد. لاسانا دیارا در دقیقه 89 با گرفتن کارت زرد دوم اخراج شد تا هر دو تیم بازی را با 10 بازیکن به پایان برسانند. بارسا با این پیروزی 30 امتیازی شد و با 2 امتیاز بیشتر از رئال‌مادرید به صدر جدول بازگشت.

هرچند این دومین شکست فصل رئال در لالیگا بود و گفته می‌شود سرنوشت پلگرینی به نتیجه ال‌کلاسیکو بستگی دارد ولی با نمایش خوب تیم مادریدی بعید است که مسئولان باشگاه مربی اهل شیلی را برکنار کنند. خورخه والدانو مدیر فنی رئال هم در تایید این موضوع به روزنامه آس گفت: «این بهترین بازی ما در چند وقت اخیر بود، فرصت‌های گلزنی زیادی داشتیم و راضی هستیم.»

پلگرینی هم گفت که تیمش مقابل بارسا شایسته نتیجه مساوی بود: «بازی در خانه بارسا همیشه دشوار است چون آنها همیشه مالکیت توپ را در اختیار دارند. فکر می‌کنم در 90 دقیقه می‌توانستیم تفاوت را رقم بزنیم. ما فرصت‌های زیادی داشتیم. وقتی به نتیجه‌ای که می‌خواهیم نمی‌رسیم، ناراحت می‌شویم. به اندازه کافی حمله کردیم، سطح بازی‌مان را حفظ کردیم و آنها را تحت فشار زیادی قرار دادیم. ما فقط مالکیت توپ را به اندازه کافی در اختیار نداشتیم.» او درباره گل بارسا اضافه کرد: «ایبرا از فرصتش به خوبی استفاده کرد.

برای آنها خیلی مهم بود که او به محض ورود گل زد ولی بدون توجه به اینکه او بازی می‌کرد یا نه، باید بهتر بازی می‌کردیم. او تغییر زیادی در بازی بارسا به وجود نیاورد. آنها هرگز کنترل کامل بازی را در اختیار نداشتند و احتمالا مالکیت توپ آنها کمی بیشتر بود.» پلگرینی همچنین گفت که تیمش شایسته یک امتیاز بوده: «تساوی نتیجه عادلانه‌ای بود. ما برتر بودیم و آنها به اندازه ما ضربه به دروازه نزدند. ما چند فرصت عالی داشتیم. رونالدو و مارسلو در شروع بازی زمان و فضای کافی داشتند ولی گل نزدند.

آنها  یک گل زدند ولی به جز فرصت مسی موقعیت دیگری نداشتند.» پلگرینی در توضیح تعویض رونالدو هم گفت که او تنها اجازه داشت یک ساعت بازی کند.خوشحال‌ترین مرد حاضر در نوکمپ اما گواردیولا بود که توانست هفته دشوارش را با پیروزی مقابل اینتر و رئال به پایان برساند. او در جملات کوتاهی در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «از نظر ذهنی قوی بودیم. ما شخصیت بالایی داشتیم که توانستیم در خانه ببریم.

مادرید تیم خیلی خوبی است. آنها فرصت‌های خوبی داشتند و زندگی را برای ما دشوار کردند، ولی ما سعی کردیم مالکیت توپ را حفظ کنیم. انتظار داشتیم که مادرید در شروع بازی تهاجمی باشد. آنها به تدریج هماهنگ می‌شوند و خیلی خوب بازی کردند گاهی شما بهتر بازی می‌کنید و می‌برید، گاهی هم نه ولی باز می‌برید. ما با 10 نفر هم فشار آوردیم، حمله کردیم و چند موقعیت داشتیم.»

کد خبر 96459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز