شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۳
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: پس از پیروزی 3 بر یک در زمین مارسی که منجر به صعود و سرگروهی رئال‌مادرید شد، این تیم امشب در مستایا، ورزشگاه والنسیا آزمون سخت دیگری دارد.

رئال با 31 امتیاز در رده دوم لالیگا است و والنسیا با 28 امتیاز نزدیک‌ترین تعقیب کننده این تیم محسوب می‌شود. غایب بزرگ رئال در این بازی کریستیانو رونالدو است که با زدن 2 گل به مارسی، عامل اصلی پیروزی تیمش بود، ولی به دلیل اخراج در بازی هفته گذشته مقابل آلمریا محروم است. کاکا هم به دلیل مصدومیت به این بازی نمی‌رسد و رئال باید ثابت کند به دو ستاره گرانقیمتش که 164 میلیون یورو قیمت دارند، وابسته نیست.

والنسیا هم در اوج آمادگی است و در 15 بازی اخیرش در جام‌های مختلف بدون شکست بوده. در این فاصله آنها سویا را شکست داده‌اند و مقابل بارسا در حالی به تساوی رسیده‌اند که تیم برتر زمین بودند. داوید ویا، مهاجم این تیم هم با 11 گل زده بهترین گلزن لالیگا محسوب می‌شود. مانور روزنامه‌های مادریدی روی غیبت کاکا و رونالدو، والنسیایی‌ها را خشمگین کرده چراکه این تیم هم داوید سیلوا، هافبک ملی‌پوشش را ندارد و آنها معتقدند اهمیت این بازیکن کمتر از ستاره‌های مادرید نیست.

آلبلدا دیگر هافبک والنسیا می‌گوید:‌«اگر رونالدو و کاکا نمی‌آیند برای ما خبر خوبی است و اگر بازیکن دیگری هم نیاید که بهتر. ما هم سیلوا را نداریم، ولی اینقدر در مورد آن صحبت نمی‌کنیم. سیلوا هم به اندازه آنها خوب است و در پست مشابهی بازی می‌کند.»ژابی آلونسو که مصدومیت جزیی‌اش را پشت‌سر گذاشته، معتقد است داوید ویا تنها بازیکن خطرناک والنسیا نیست: «ویا مرا نگران می‌کند ولی چند بازیکن دیگر هم هستند.

پابلو (هرناندز)، (خوان) ماتا، خواکین... همه آنها همبازی‌های من در تیم ملی هستند ولی شنبه حریفان ما خواهند بود و باید مراقب آنها باشیم.» آلونسو درباره غیبت رونالدو که در 12 حضورش 11 گل برای رئال زده اضافه کرد: «کریستیانو بازیکنی کلیدی است و خطرات زیادی خلق می‌کند.

با این وجود باید تلاش کنیم که بدون او هم همان تیم باشیم.» در غیاب رونالدو، کریم بن‌زما در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد.

غیبت مسی مقابل اسپانیول

در دیگر بازی حساس امشب لالیگا، بارسا در دربی کاتالونیا میزبان اسپانیول است. بارسا چهارشنبه‌شب در سرمای اوکراین توانست دیناموکیف را 2 بر یک شکست دهد تا به عنوان سرگروه به مرحله حذفی لیگ قهرمانان صعود کند. گواردیولا پس از این بازی که پنجمین پیروزی متوالی تیمش بود، گفت: «امشب خوب بودیم. حالا باید روی بازی مقابل اسپانیول تمرکز کنیم.»

لیونل مسی که در کیف با یک ضربه ایستگاهی دیدنی گل پیروزی را به ثمر رساند، به دلیل ضربه شدیدی که در دقایق پایانی به مچ پایش خورد، در این بازی غایب است و ممکن است بازی پنجشنبه تیمش در جام باشگاه‌های جهان را هم از دست بدهد. ژاوی معتقد است که غیبت مسی برای بارسا مهمتر از غیبت رونالدو برای رئال‌مادرید است: «به عقیده من بارسا در غیاب مسی بیشتر ضرر می‌کند تا رئال از غیبت رونالدو. او به عنوان یک بازیکن، همیشه به فکر منافع تیم است.

داشتن بهترین بازیکن جهان که برای موفقیت تیم‌تان تلاش می‌کند، فوق‌العاده است. او فراتر از هر بازیکنی و غیرقابل مقایسه است و به همین دلیل است که با بیشترین اختلاف برنده توپ طلا شد.»

برخلاف بارسا که با یک بازی بیشتر و 5 امتیاز اختلاف نسبت به رئال مادرید صدرنشین است، اسپانیول در رده چهاردهم است و بیشتر برای فرار از سقوط می‌جنگد. فصل گذشته آنها تنها تیمی بودند که توانستند بارسا را در نوکمپ شکست بدهند ولی ایوان دلاپنیا زننده هر 2 گل در آن بازی مصدوم است. رائول تامودو، هورتادو و داوید گارسیا دیگر مصدومان اسپانیول هستند.

با این وجود پوچتینو سرمربی آرژانتینی اسپانیول که فصل گذشته اسپانیول را از سقوط نجات داد، درباره بازی امشب می‌گوید: «نمی‌خواهم هیچ سرنخی به گواردیولا بدهم ولی باید نقاط قوت آنها را خنثی کنیم.»اسپانیول 4 بازی آخرش را باخته است.

کد خبر 97127

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز