شنبه ۱۲ دی ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۸
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: پس از فصلی بی‌نظیر که با 6 قهرمانی به پایان رسید، بارسلونا می‌خواهد سال 2010 را هم قدرتمندانه شروع کند.

صدرنشین بدون شکست لالیگا در 12 بازی از 15 بازی‌اش پیروز شده و 39 امتیازی است ولی رئال‌مادرید را تنها در 2 امتیازی‌اش می‌بیند. بارسا قبل از تعطیلات زمستانی توانست در ابوظبی قهرمان جام باشگاه‌های جهان شود تا همه جام‌های ممکن را به دست آورده باشد، با این وجود دانیل آلوز معتقد است که گواردیولا اجازه نمی‌دهد تیم مغرور شود.

مدافع برزیلی که تیمش امشب میزبان ویارئال است، می‌گوید: «مربی اجازه نمی‌دهد که با خیال راحت بازی کنیم، چون به ما گفته که تنها با حفظ جاه‌طلبی‌مان است که می‌توانیم به پیروزی‌هایمان ادامه بدهیم. ما هم به اندازه کافی تجربه داریم تا با خیال راحت بازی نکنیم. ما خطر را احساس می‌کنیم و سعی می‌کنیم در صورت امکان بهتر شویم. همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا این کتاب (افتخارات)، برگ‌های دیگری هم داشته باشد.»

بارسلونا که در همه بازی‌های خانگی‌اش پیروز شده، امشب هم به دنبال حفظ این رکورد است، هرچند گواردیولا چند بازیکن غایب دارد. خفرن و سیدوکیتا مصدومند و یحیی توره در آستانه شروع جام ملت‌های آفریقا در اردوی ساحل‌عاج است. اینی‌یستا که تمرینات ریکاوری‌اش را به تازگی شروع کرده، ممکن است بازی کند. لیونل مسی هم تعطیلات طولانی‌تری نسبت به سایر بازیکنان داشت و قرار است امروز برگردد.

ویارئال هم که فصل را خیلی بد شروع کرد و در منطقه خطر بود، توانسته تا رده نهم صعود کند. این تیم در 3 بازی آخرش پیروز شده و دوباره به همان فوتبال سریع و روانی بازگشته که توانست چند بار این تیم را به لیگ قهرمانان برساند. آریل ایباگاسا، هافبک این تیم درباره بازی امشب در نوکمپ می‌گوید: «بعد از همه جام‌هایی که بارسا برد، آنها بی‌تردید تیمی هستند که همه دوست دارند شکست بدهند. ما برای این بازی انگیزه زیادی داریم و هیجان‌زده‌ایم ولی با خونسردی بازی خواهیم کرد. می‌دانیم که امتیاز گرفتن در این بازی بسیار مهم خواهد بود.»

معمای گواردیولا

در حالی که لالیگا هنوز به نیمه راه نرسیده، موضوع تمدید قرارداد گواردیولا به بحث دائمی تبدیل شده. قرارداد سرمربی جوان و موفق بارسا در پایان فصل تمام می‌شود و گفته می‌شود که او برای تصمیم‌گیری منتظر انتخابات ریاست باشگاه است. از سوی دیگر خبرهای پراکنده زیادی درباره تماس باشگاه‌های بزرگ خارجی از جمله منچستریونایتد با این مربی شنیده می‌شود. خائومه فرر، نایب‌رئیس بارسا و یکی از نامزدهای احتمالی ریاست باشگاه در انتخابات بهار سال آینده معتقد است که برای حفظ گواردیولا حتی اگر لازم باشد باید چک سفید داده شود: «فکر می‌کنم پپ تمدید کند ولی باید به او ارزش گذاشته شود.»

رونالد دی‌بوئر، همبازی سابق گواردیولا در بارسا و قطر هم سرنخ‌های خوبی درباره این معما دارد. گواردیولا پس از قهرمانی جام باشگاه‌های جهان در ابوظبی برای تعطیلات همراه خانواده‌اش به قطر رفت و ساعات زیادی را با دی‌بوئر گذراند. هافبک سابق هلندی که حالا در قطر زندگی می‌کند و اعتراف می‌کند که در بازی گلف مغلوب گواردیولا شده آینده دوستش را اینگونه پیش‌بینی می‌کند: «بارسا چه چیز دیگری می‌تواند ببرد؟ فکر می‌کنید که بعد از چنین فصلی، تنها می‌توان افت کرد. ولی از سوی دیگر او هنوز تیم خوبی دارد و می‌تواند باز هم برنده شود.

 او فکر می‌کند تیم هنوز جای پیشرفت دارد و عاشق بازیکنانش است و تیمش هنوز قدرت زیادی دارد. من بااطمینان فکر می‌کنم که او می‌ماند، ولی عجله‌ای ندارد. او قدم به قدم پیش می‌رود و از این روزها لذت می‌برد.»

آتلتیکومادرید- سویا

آتلتیکومادرید هم که در رده پانزدهم است و تنها 2 امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد، امشب میزبان سویا تیم سوم جدول است. سویا که در 4 بازی آخرش تنها یک بار پیروز شده و از مدعیان فاصله گرفته (30 امتیاز)، لوییز فابیانو و کانوته دو مهاجمش را در اختیار ندارد. همچنین اگر پالوپ برای این بازی آماده نشود، خیمنس مجبور است از دروازه‌بان تیم دوم سویا استفاده کند.

 آتلتیکو امیدوار است سرجیو آگرو، بهترین گلزن تیمش برای این بازی آماده شود. آتلتیکو، یکی از بدترین خطوط دفاعی لالیگا را در اختیار دارد، با این وجود خوسه آنتونیوریس امیدوار است که آنها سال جدید را با پیروزی مقابل تیم سابقش، سویا شروع کنند.

کد خبر 98520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز