نتیجه جلسه یکشنبه شب کمیته مشترک مجلس و دولت درباره لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، توافق بر سر تشکیل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بود.

کاظم دلخوش، مخبر کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با همشهری درباره این جلسه اظهار داشت: نتیجه این جلسه 3ساعته توافق درخصوص تشکیل سازمانی با ماهیت شرکت دولتی بود. 

وی افزود: البته تشکیل سازمان هدفمندکردن یارانه‌ها در زمان حاضر در حد پیشنهاد است و اجرایی شدن آن به تصویب مجلس شورای اسلامی‌بستگی دارد.

مخبر کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس افزود: پیشنهاد تشکیل سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها در دستور کار کمیسیون ویژه مجلس قرار دارد و درصورت تصویب در این کمیسیون، احتمال دارد روز چهارشنبه ‌این هفته در صحن علنی مجلس مطرح شود.

دلخوش در مورد وظایف سازمان هدفمندکردن یارانه‌ها، گفت: این سازمان برای هزینه کرد منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها پیش‌بینی شده است و درصورت تشکیل، درآمد حاصل از هدفمندکردن یارانه‌ها به حساب این سازمان واریز می‌شود و دولت اجازه برداشت از آن را خواهد داشت.

لغو جلسه کمیسیون ویژه مجلس

جلسه کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس برای رای‌گیری در مورد تشکیل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها که قرار بود عصر دیروز برگزار شود، به‌علت به حد نصاب نرسیدن اعضا تشکیل نشد و به صبح‌10آذر  ساعت 8 موکول شد.

کد خبر 96441

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز