همشهری آنلاین: مردم سوئیس در پی تبلیغات منفی احزاب تندرو علیه مسلمانان با شرکت در یک همه پرسی مخالفت خود را با ساخت مناره‌های مساجد در این کشور اعلام کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، با توجه به نتیجه همه پرسی از سوئیسی ها که به درخواست دو حزب راست گرای افراطی سوئیس انجام گرفت، از این پس ساخت مناره برای مساجد مسلمانان در این کشور ممنوع شد.

این دو حزب خواستار جلوگیری از گسترش مراکز اسلامی در سوئیس بوده و به این منظور با استناد به قانون اساسی این کشور، یک همه پرسی از مردم برای عملی کردن این ایده برگزار کردند.

تلویزیون دولتی سوئیس امروز (یکشنبه) 8 آذر اعلام کرد چیزی حدود 60 درصد از شهروندان این کشور به نفع این احزاب رای داده‌اند. این در حالی است که در یک همه پرسی مشابه که پیش از این برگزار شده بود تنها 37 درصد از مردم مخالف ساخته شدن مناره در شهرهای خود بودند.

همچنین بررسی صندوق‌های رای نشان می‌دهد که بیشتر مردم مناطق آلمانی زبان سوئیس به این طرح رای مثبت داده و ساکنان مناطق فرانسوی زبان با آن مخالفت کرده‌اند.

در همین حال مقام‌های سوئیس ابراز نگرانی کرده‌اند که این همه پرسی موجب واکنش کشورهای اسلامی در برابر این کشور شده و وجهه آن را در جهان خدشه دار کند.

خاطر نشان می‌شود که دو حزب مردم (SVP) و اتحادیه دمکراتیک سوئیس (EDU) طی ماه‌های اخیر با ترغیب مردم این کشور به مخالفت با ساخت مساجد بیشتر و تبلیغات گسترده در این زمینه، موجب رای آوردن این همه پرسی شدند.

کد خبر 96359

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز