همشهری‌آنلاین: سفیران کشورهای اسلامی در سازمان ملل در نشستی اقدام سوئیس در منع ساخت مناره مساجد مسلمانان این کشور را محکوم کردند

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این نشست محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در سخنانی با اشاره به نگرانی جامعه اسلامی و جمهوری اسلامی ایران از این اقدام اظهار داشت: اگر جهان اسلام به این رخداد تاسف بار واکنش مناسب نشان ندهد چه تضمینی وجود دارد که دامنه اینگونه برخوردهای غیرقانونی به دیگر موضوعات کشیده نشود و تاثیرات منفی خود را در دیگر کشورها برجا نگذارد.

وی با اشاره به رعایت حقوق اقلیت های دینی در کشورهای اسلامی از جمله در جمهوری اسلامی ایران افزود:

انتظار نمی رفت سوئیس چنین برخوردی با اقلیت مسلمان داشته باشد و با این اقدام خود اینگونه احساسات مسلمانان را جریحه دارد کند.

خزاعی در پاسخ به اظهارات سفیر سوئیس که از طرف دولت خود استدلال می کرد که این همه پرسی بیانگر نگرانی جامعه سوئیس از بنیادگرایی اسلامی است گفت:خطر اصلی از ناحیه اسلام نیست. خطر اصلی از ناحیه گرایشات افراط گرایانه و بیگانه ستیز در جامعه سوئیس است که حتی دولت سوئیس را در شرایطی قرار می دهد که نمی تواند از این اقدام دفاع کند.

وی افزود: اینگونه اعمال بشدت به اعتبار سیاسی، اقتصادی و بین المللی سوئیس که خود را به عنوان کانون امنی برای مسائل مالی و حتی فرهنگی معرفی می کند، صدمه خواهد زد. براین اساس انتظار داریم که سوئیس برای رفع این ممنوعیت سریعا اقدامات قانونی را از طریق نظام قضایی خود بعمل آورد.

در این نشست، سفیران بسیاری از کشورهای اسلامی در سخنانی تجدید نظر دولت سوئیس در تائید مجلس آن کشور برای همه پرسی ممنوعیت ساخت مناره و محترم شمردن حقوق اقلیت مسلمان در آن کشور را خواستار شدند.

سفیر و نماینده دائم سوئیس در سازمان ملل در این جلسه مراتب نگرانی خود و دولت متبوعش را از وضع بوجود آمده اعلام کرد.

دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی نیز با انتشار بیانیه ای این همه پرسی و تایید آن را تقبیح کرده و خواستار محترم شمردن حقوق اقلیت های دینی در کشور سوئیس شد

کد خبر 96657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز