همشهری آنلاین: رئیس‌قوء قضائیه تاکید کرد: سخن‌‌های اختلاف آمیز برخی اشخاص، رسانه‌ها و گروه‌ها جز ضربه زدن به اسلام ، نظام و وحدت مردم فایده‌ای ندارد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان گفت: امیدواریم تمام مسئولان، رسانه‌ها، اشخاص و گروه‌ها با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری مصالح نظام را از مصالح شخصی و گروهی فراتر بدانند و از اختلافات بپرهیزند.

وی ادامه داد: حرکت و سخن‌‌های اختلاف آمیز برخی اشخاص، رسانه‌ها و گروه‌ها جز ضربه زدن به اسلام ، نظام و وحدت مردم فایده‌ای ندارد.

رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: تاکیدات به موقع و مناسب مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان نسبت به تحریکات برخی رسانه‌ها و دشمنان نظام، امیدوار کننده و توجه جدی به آن موجب تقویت وحدت و انسجام و دفع توطئه دشمنان خواهد شد.

لاریجانی در ادامه این جلسه از ابلاغ سیاست‌های کلی 5 ساله نظام در بخش قضایی خبر داد و گفت: نکات بسیار مهمی در سیاست‌های کلی 5 ساله ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری مطرح است که تمام مسئولان قضایی باید با توجه به این نکات نسبت به برنامه ریزی‌های قضایی و حقوقی اقدام کنند.

رئیس قوه قضائیه اهتمام جدی به بحث ارتقاء توانمندی‌های علمی و عملی و سلامت قوه قضائیه از طریق پیشگیری از وقوع جرم و استفاده از فناوری‌های نوین و نیز ضرورت توجه به بودجه قوه قضائیه را از مهمترین اولویت‌های سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: با توجه به سیاست‌های کلی ابلاغی برنامه 5 ساله همه دستگاه‌ها موظف شده‌اند در جهت پیشگیری از وقوع جرم با قوه قضائیه همکاری کنند.

لاریجانی ابراز امیدواری کرد لایحه پیشگیری از وقوع جرم با توجه به سیاست‌های کلی قوه قضائیه و نحوه همکاری دولت و مجلس با قوه قضائیه در باب پیشگیری از وقوع جرم در دستور بررسی مجدد قرار گیرد تا به صورت معقول از آن استفاده شود.

وی تاکید مقام معظم رهبری در خصوص لزوم همکاری سایر دستگاه‌ها با قوه قضائیه در بحث پیشگیری از وقوع جرم را بسیار راهگشا دانست و تصریح کرد: برخی از حقوقدانان از حیث قدرت اجرایی قوه قضائیه را فاقد توان لازم در اجرای بند 5 اصل 156 قانون اساسی می‌دانستند که با تاکید مقام معظم رهبری که سایر دستگاه‌ها را نیز الزام به همکاری نمودند این دغدغه ظاهراً برطرف می‌شود و این نکته باید در لایحه پیشنهادی پیشگیری از وقوع جرم لحاظ گردد.

آملی لاریجانی در این جلسه و در ادامه بحث و بررسی راجع به دسترسی آسان و سریع مردم به دستگاه قضایی اظهار داشت: سیاستگذاری در خصوص رفع نیازهای حقوقی و قضایی مردم بسیار مهم و ضروری است. تمامی دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه اعم از ادارات کل دادگستری و سازمان‌های تابعه باید، با اصلاح برخی از ساختارهای ارتباطی به نحوی با مردم ارتباط برقرار نمایند که مردم و مراجعه کنندگان، قوه قضائیه را ملجأ و پناهگاه خود بدانند و خروجی اقدامات دستگاه قضایی رضایتمندی عمومی باشد.

رئیس قوءقضائیه در پایان جلسه موارد زیر را جهت پیگیری و اجرا در خصوص ارتباط سریع و آسان مردم با قوه قضائیه ابلاغ کرد:

1. طراحی برنامه کوتاه مدت به منظور تقویت مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه (129).
2. لزوم استقرار واحد ارشاد قضایی در تمام واحدهای قضایی زیر نظر رئیس آن
واحد قضایی.
3. طراحی وجود مرکزی متمرکز به جهت ارتباط دوسویه با تمام واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی سراسر کشور.
4. پیگیری موارد مطرح شده در مرکز ارتباطات مردمی (129) و یا مرکز مشابه آن از طریق تقویت این مرکز و پاسخگویی در خصوص انتقادات ، شکایات و ادعاهای مردمی در مورد عملکرد واحدهای قضایی.

کد خبر 96305

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز