همشهری آنلاین: رئیس قوه قضائیه در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی، دادستان کل کشور را مسئول تهیه طرح جامعی برای برخورد با عوامل اخلال در امنیت اجتماعی نمود

به گزارش واحد مرکزی خبر آیت الله آملی لاریجانی با تأکید بر اعمال قاطعیت و سرعت و دقت در رسیدگی به جرائم مخل امنیت اجتماعی از سوی قضات رسیدگی کننده اظهار داشت: اینگونه جرائم که امنیت آحاد جامعه را مورد حمله قرار داده است، موجب بی‌اعتمادی مردم نسبت به دستگاه قضایی می‌شود، بنابر این جا دارد ضمن رعایت کمال دقت، به پرونده‌های جنایاتی مثل تجاوز به عنف، آدم ربایی و شرارت، خارج از نوبت رسیدگی شود.

وی به رؤسای دادگستری‌های سراسر کشور دستور داد در جهت تقویت دادگاه‌های کیفری استان که مسوولیت رسیدگی مستقیم به جرایم مهم را دارند، برنامه ریزی کنند.

رئیس قوه قضائیه استمرار حرکت قاطعانه با عوامل اخلال در امنیت اجتماعی را ضروری دانست و افزود: اقدامات مربوط به ایجاد امنیت اجتماعی نباید فصلی و موردی انجام شود.

آیت الله لاریجانی با تأکید براین که توجه به مسائل سیاسی نباید موجب غفلت از آسیب‌های اجتماعی شود، خواستار رسیدگی فوری، دقیق و قاطع قوه قضائیه با مجرمان و ایجاد احساس امنیت در مردم شد.

رئیس قوه قضائیه گفت: در برخورد با جرایم و آسیب‌هایی که روح و روان جامعه و امنیت خانواده‌ها را به خطر می‌اندازد باید با سرعت، دقت و قاطعیت وارد عمل شد و برخورد قاطع قوه قضائیه با اینگونه جرائم و مجرمان و اطلاع رسانی از چنین برخوردهایی در تأمین امنیت جامعه و تقویت احساس امنیت میان مردم بسیار موثر است.

آیت الله لاریجانی تأکید کرد: تکرار برخی از چنین آسیب‌هایی در جامعه به این دلیل است که برخوردهای قاطع با اراذل و اوباش و اشرار اطلاع رسانی نمی‌شود.

آیت الله لاریجانی افزود: دستگاه‌‌های انتظامی، امنیتی و قضایی باید نحوه رفتار خود را در رابطه با برخورد با جرائمی که موجب سلب امنیت جامعه و خانواده ها می‌شود تقویت کنند تا مردم بدانند که قوه قضائیه به صورت جدی پیگیری ایجاد امنیت و برخورد با اشرار و اراذل و اوباش است.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: مردم باید احساس کنند که امنیت و آرامش مردم برای قوه قضائیه مهم است.

آیت الله لاریجانی با گرامیداشت یوم‌ا... 13 آبان ، این روز را نماد توانایی و خوداتکایی ملت ایران دانست و گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در روز 13 آبان آثار مثبت بسیاری برای جمهوری اسلامی ایران داشت.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه روابط ایران با دیگر کشورها بر اساس منافع ملت است، به زمزمه‌های مذاکره با آمریکا اشاره کرد و گفت: ما اگر بدون دقت و ظرافت به طرف مذاکره با آمریکا پیش برویم و مبنای کار را سخنان ظاهری قرار دهیم نمی‌توانیم به موفقیت دست یابیم.

آیت الله لاریجانی با تأکید بر این نکته که رابطه ایران و آمریکا منع ذاتی ندارد گفت:‌ در نهایت نظر مقام معظم رهبری است که در این مورد فصل‌الخطاب است و نظر ایشان نیز تاکنون بارها اعلام شده است.

رئیس قوه قضائیه به بحث انرژی هسته‌ای اشاره کرد و گفت: در مسئله انرژی هسته‌ای ملت و دولت ایران پایمردی بسیاری از خود نشان داده است و به راحتی نباید منافع خود را در این مسئله نادیده بگیریم.

آیت الله لاریجانی تأکید کرد:‌فرستادن اورانیوم به خارج کشور قابل تأمل است و به نظر می‌رسد اینگونه تعامل در بحث انرژی هسته‌ای به نفع کشور نیست و حسب ان پی تی، کشورهای پیشرفته موظفند اورانیوم مورد نیاز کشور را به ایران تحویل دهند.

در ادامه جلسه، مسئولان عالی قضایی قانون شوراهای حل اختلاف را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این جلسه مقرر شد در خصوص حدود صلاحیت‌های شورای حل اختلاف بحث و بررسی ادامه یابد و در جلسات آینده مسوولان عالی قضایی در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به مشکلات شوراهای حل اختلاف خواستار تقویت ظرفیت‌های دادسراها و دادگاه‌ها در ایجاد صلح و سازش شد و گفت:‌ در قانون فعلی شوراهای حل اختلاف مسئله چگونگی نظارت بر کار شوراها مشخص نیست و کمبود بودجه نیز می‌تواند مشکلاتی را برای شوراهای حل اختلاف ایجاد کند.

کد خبر 94167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز