مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: بسیاری از پروژه‌های نوسازی بافت‌های فرسوده در شهر تهران برای ایجاد خدمات اولیه و آزادسازی معابر نیاز به اعتبارات بدون برگشت دارد

 که در حال حاضر سهم این اعتبارات بسیار اندک است. به گزارش ایسنا، فریدون درویش‌زاده افزود: این در حالی است که بخش قابل توجهی از اعتبارات ما از طریق فروش اوراق مشارکت یا کمک‌های غیرنقدی تامین می‌شود.

وی به نامه‌ای که معاون امور مناطق تهران به شهرداران مناطق ابلاغ کرده است، اشاره کرد و گفت: براساس این نامه، شهرداران مناطق موظف شده‌اند در بودجه سال آینده خود ردیف مجزایی را برای نوسازی بافت‌های فرسوده و تملک املاک ریز‌دانه و آزادسازی معابر اختصاص دهند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه سیاست سازمان نوسازی ساخت و ساز نیست، عنوان کرد: این سازمان در پی آن است که با سیاستگذاری‌هایی که انجام می‌دهد مردم و سرمایه‌گذاران را در امر نوسازی وارد کند که در این زمینه در محل‌هایی که دارای بافت فرسوده هستند، دفترهای نوسازی ایجاد کرده که این دفاتر موجب تسریع زمینه ساخت‌وساز در محلات می‌شوند.

درویش‌زاده با اشاره به اینکه در 7ماهه اول امسال 22 درصد پروانه‌های صادرشده مربوط به بافت‌های فرسوده می‌شود، اظهار کرد: این درصد نشان‌دهنده شروع روند نوسازی بوده که شهرداری نیز به‌دنبال تسریع این روند است.

کد خبر 96256

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز