گروه اقتصادی: دیوان محاسبات کشور پس از اعلام خبرهای مربوط به حل و فصل اختلاف حساب یک‌میلیارد دلاری وزارت نفت و خزانه توضیح جدیدی را در این مورد ارائه کرد.

هفته گذشته دادستان دیوان محاسبات اعلام کرده بود که پرونده اختلاف حساب یک میلیارد دلاری مربوط به درآمد نفتی کشور در سال 85 مختومه شده است.

دیوان محاسبات کشور در توضیحات جدید خود خاطرنشان کرد: ماجرای معروف به یک‌میلیارد دلار در تفریغ بودجه سال 1385 به‌عنوان اختلاف حساب فیمابین شرکت‌های تابعه وزارت نفت و بانک مرکزی و خزانه مطرح شد.

هر چند مقطع قرائت گزارش تفریغ بودجه در صحن علنی مجلس، چند ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری موجب شد  مسئولان دیوان محاسبات ناچار بودند در اظهارنظرها، اطلاع‌رسانی‌ها و گفت‌وگوهای متعدد خود جهت شفاف‌سازی تأکید ورزند که این مبلغ مفقود نشده است، بلکه اختلاف حساب بین شرکت‌های تابعه وزارت نفت و بانک مرکزی و خزانه بوده است.

دیوان محاسبات کشور پس از بررسی‌های اولیه  مجددا مبادرت به بررسی و رسیدگی به نحوه تسویه حساب شرکت‌های تابعه وزارت نفت با بانک مرکزی و خزانه‌داری کل کشور با تشکیل جلسات با مسئولین حوزه‌های نفت و گاز کشور نمود که بخش مربوط به عملکرد بانک مرکزی با توجه به مستندات ابرازی آنها مختومه گردید لیکن اختلاف حساب فیمابین شرکت‌های تابعه وزارت نفت و خزانه‌داری کل کشور در  مورد یک میلیون و 58 هزار دلار درآمد نفتی همچنان مطرح است.

کد خبر 92619

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز