فرهاد حسن‌زاده: نام زیبایی دارد کتاب «خوابگردی با یازده گرگ»، کتابی که با کمی فکر ما را به یاد قصة حضرت یوسف(ع) می‌اندازد.

نقی سلیمانی از مجموعه رمان‌هایی که از قصه‌های قرآن نوشته، در این کتاب با الهام از داستان حضرت یوسف ع کاری تازه انجام داده است؛ داستان و نقد توصیفی آن. مجموعه قصه‌های قرآنی به زندگی پیامبرانی می‌پردازد که نام آنها در قرآن آمده است. شکل و قالب این کتاب‌ها گاهی رمان است، گاهی قصه و بعضی از آنها همراه با نقد و بررسی است، آن هم با نگاهی دیگرگونه؛ نگاهی از جهان داستان.

قصه حضرت یوسف ع  به اعتقاد بزرگ‌ترین رمان نویس جهان، یعنی تولستوی بهترین قصة جهان است. قرآن علاوه بر طرح این موضوع، خود، روایت آن را هم بر عهده می‌گیرد، داستانی چهارهزار ساله و جاودانه که محتوای احساسات آن به قدری قوی است که داستان همة مردم جهان با هر دین و ملیتی است.

نقی سلیمانی در انتهای کتاب ضمیمه‌ای نوشته و در آن به ویژگی‌های این داستان اشاره کرده است. «خوابگردی با یازده گرگ» را شرکت به‌نشر با بهای 1500 تومان منتشر کرده است. بد نیست بدانید که تصویرگری‌های خوب این کتاب هم کار رضا مکتبی است.

پرواذ

«توی باتلاق‌های «مرام» شب شده است. ماه کامل روی آب‌های سیاه می‌تابد و چیزهای شبانه را روشن می‌کند که پی کار خودشان می‌روند. سکوت حکم‌فرماست و هرازگاهی با صدای قل‌قل لجن‌های لرزان شکسته می‌شود و موجوداتی که زیرشان زندگی می‌کنند به طرف جشن می‌روند.»

رمان «پرواذ» این گونه آغاز می‌شود. رمانی پرجاذبه که خواننده را به سرزمین ناشناخته خیال و ماجرا می‌برد.

نویسنده این کتاب خانم «انجی سیج» است. او اهل لندن است و زندگی جالبی دارد. او کنار یک نهر پرآب زندگی می‌کند و قایق‌های شکار صدف را که جلو و عقب می‌روند، تماشا می‌کند و داستان‌هایش را می‌نویسد. در ضمن خودش هم یک قایق سبز با بادبان‌های قرمز دارد که سفر با آن برایش لذت‌بخش‌ترین کار دنیاست.

کتاب «پرواذ» را مهرداد مهدویان ترجمه کرده است. ناشر این رمان نشر افق است که آن را با قیمت 8500 تومان راهی بازار کتاب کرده است.

کد خبر 96170

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز