همشهری آنلاین: رئیس انجمن انبوه‌سازان کشور با بحرانی خواندن وضعیت ساخت وساز، از سونامی افزایش قیمت مسکن در یک سال آینده خبر داد.

مجتبی بیگدلی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه طی یک سال آتی رکود در بخش مسکن همچنان ادامه خواهد داشت افزود: در صورت تداوم عدم تولید و ساخت و ساز سال آینده با سونامی قیمت مسکن در کشور مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه کشور محکوم به تولید در بخش مسکن است، گفت: قیمت‌ها موقعی افزایش پیدا خواهند کرد که تولیدی صورت نگیرد و همین امر طی دو سال گذشته سبب شده است که قیمت‌ها با رشد تصاعدی و در عین حال کند افزایش یابند.

وی با انتقاد از وزیر قبلی مسکن گفت: من زمان وزارت سعیدی‌کیا، بخش مسکن راهبرد مشخصی ندارد و همین امر نتیجه مطلوبی را به همراه نداشت به گونه‌ای که در این دوره سرمایه‌گذاری به شدت کاهش یافت و نزدیک به 1200 گروه شغلی یا تعطیلی یا در حالت نیمه تعطیلی رها شدند.

وی شرایط فعلی وزارت مسکن را ایده آل ذکر نکرد و گفت: وزیر جدید مجموعه ایده آلی را تحویل نگرفته است و تا ساماندهی این مجموعه زمان زیادی لازم است که باید بخش مسکن در این زمینه هزینه کند.

وی همچنین با انتقاد از کسانی که انبوه سازان را باعث افزایش قیمت مسکن ذکر کرده‌اند، گفت: این گونه افراد شرایط بخش مسکن را درک نکرده و نخواهند کرد و نمی‌دانند که تولید باعث ثبات در قیمت مسکن خواهد شد.

کد خبر 95862

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز