چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸ - ۰۷:۳۹
۰ نفر

قیمت مسکن تا پایان سال‌جاری ثابت مانده و افزایشی نخواهد داشت و درراه بودن سونامی‌قیمت‌ها به هیچ عنوان صحیح نیست.

مصطفی قلی خسروی افزود: قیمت مسکن نه تنها افزایش نداشته بلکه در چند ماه گذشته باز هم کاهش داشته است چرا که برخی از اقدامات دولت و به‌خصوص شهرداری باعث شده تا قیمت مسکن افزایش نیابد.

وی ادامه داد: مصوبه جدید شورای اسلامی‌شهر تهران باعث شده تا شهرداری تهران، دیگر برای ساخت و ساز در این بافت‌ها هیچ هزینه‌ای بابت عوارض و تراکم از شهروندان دریافت نکند. این یکی از دلایل ثبات قیمت مسکن است.

وی گفت: هنوز از عمر ابلاغ این مصوبه یک هفته نگذشته است که بسیاری از متقاضیان ساخت و ساز برای دریافت جواز به شهرداری‌های مناطق مراجعه کرده‌اند. رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزود: این استقبال از سوی شهروندان حاکی از این است که‌این استقبال می‌تواند موجب افزایش عرضه مسکن در ماه‌های آینده شود.

وی خاطر نشان کرد: دومین دلیل ثبات قیمت مسکن د ر ماه‌های باقی‌مانده از سال‌جاری توقف پرداخت تسهیلات خرید مسکن از سوی بانک‌های خصوصی و مهار نقدینگی است. 
وی گفت: گسترده شدن سامانه کد رهگیری در سراسر کشور نیز دلیل سوم برای ثبات قیمت مسکن است.

وی افزود: در حال حاضر افرادی که در یک سال 3 بار اقدام به خرید و فروش مسکن کنند در نوبت سوم باید30 درصد معامله را مالیات پرداخت کنند که‌این موضوع باعث شده تا سوداگری مسکن تا حدود زیادی کنترل شود. وی درخصوص اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و تأثیر آن بر قیمت مسکن گفت: ممکن است که طرح هدفمندی یارانه‌ها به‌عنوان مثال روی دستمزدها تأثیر بگذارد اما این دستمزدها آنچنان نمی‌تواند بر قیمت یک ساختمان تأثیرگذار باشد.

کد خبر 96961

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز