چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات مزایده انگوران را به علت ارزان فروشی باطل کرد.

شبکه خبر گزارش داد: پس از گذشت بیش از سه ماه کش و قوس بر سر مزایده معدن انگوران به عنوان بزرگ ترین معدن روی فعال کشور، بالاخره سازمان بازرسی قیمت پایه مزایده را منطقی ندانست و اعلام کرد: ارزش واقعی معدن انگوران 1000 میلیارد تومان و نه 187 میلیارد تومان است.

ارزان فروشی معدن انگوران باعث شد تا سازمان بازرسی و دیوان محاسبات کشور موضوع واگذاری این معدن را پیگیری کند و از اعلام برنده نهایی این مزایده جلوگیری شود.

کمیسیون ویژه نظارت و پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 مجلس با استناد به گزارش سازمان بازرسی و دیوان محاسبات کشور اعلام کرد: با توجه به اینکه مقرر شده بود معدن انگوران در سال 86 به فروش برسد، شرکت‌ توسعه سرب و روی انگوران سهامی عام تشکیل و مقرر شد با واگذاری معدن به این شرکت، یک واحد 100 هزار تنی تولید سرب و روی نیز در زنجان احداث شود.

پس از تصویب قانون اجرای سیاست‌های اصل 44 مقرر می شود معدن انگوران در سال 87 از طریق مزایده واگذار شود که پس از حدود یک سال وزارت صنایع مزایده را اعلام و نهایتاً شرکت توسعه سرب و روی انگوران را با قیمت حدود 187 میلیارد تومان برنده مزایده اعلام می نماید.

در ادامه این گزارش آمده است: پس از اعلام رسمی برنده مزایده، سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات قیمت پایه مزایده (حدود 150 میلیارد تومان) را منطقی ندانست و اعلام می‌کند ارزش واقعی معدن بسیار بیشتر از این رقم یعنی حدود هزار میلیارد تومان است که در این رابطه جلسات متعدد کارشناسی با حضور وزیر صنایع تشکیل شد و وزیر صنایع تنها راه حل این مسئله را واگذاری بهره برداری معدن به شرکت فوق‌الذکر دانست و اعتقاد دارد با استناد به مصوبه دولت در سفر اول استانی فعلا بهره برداری معدن به شرکت مذکور واگذار شود و بحث فروش به زمان دیگری بعد از بررسی گزارش سازمان بازرسی و دیوان محاسبات موکول شود و در حال حاضر اخذ مجوز دولت مورد پیگیری قرار گیرد.

در پایان این گزارش عنوان شده است: اطلاعات تکمیلی از کارشناسان مربوط به کمیسیون ویژه نظارت و اجرای اصل 44 خواهد رسید و در گزارش‌های بعدی به این مبحث پرداخته می‌شود.

کد خبر 95551

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز