گروه بورس: مدیرعامل شرکت فرابورس از انجام مذاکره با سازمان خصوصی‌سازی‌ برای فروش سهام شرکت‌هایی که قرار است در قالب مزایده واگذار شوند خبر داد.

به گزارش همشهری، براساس قانون به غیرروش مذاکره که سیستم جدیدی برای فروش سهام شرکت‌های دولتی محسوب می‌شود سازمان خصوصی‌سازی‌ سهام شرکت‌های دولتی را عموما از طریق بورس یا ازطریق مزایده به فروش می‌رساند.

در نظر است براساس طرحی که هم‌اکنون در دست بررسی است سازمان خصوصی‌سازی‌ از این پس سهام شرکت‌هایی را که قرار است به‌صورت مزایده واگذار شوند از طریق فرابورس عرضه کند.

پیش از این در سال‌های گذشته قرار بود تابلوی جداگانه‌ای در بورس تهران برای فروش مزایده‌ای سهام به سازمان خصوصی‌سازی‌ اختصاص داده شود اما تلاش‌ها در این زمینه به نتیجه نرسید تا اینکه با راه‌اندازی بازار فرابورس ایران مذاکرات جدیدی در این زمینه آغاز شد.

درصورت اجرای این طرح سازمان خصوصی‌سازی‌ قادر خواهد بود سهام شرکت‌هایی را که قابلیت فروش در بورس تهران را ندارند از طریق فرابورس به بخش خصوصی واگذار کند. این کار باعث نظام‌مندشدن واگذاری‌ها به روش مزایده می‌شود.

در همین رابطه مصطفی امید قائمی مدیرعامل شرکت فرابورس ایران در گفت‌وگو با همشهری، گفت: صحبت‌هایی در این زمینه انجام شده و قرار است فرا بورس ایران مقدمات لازم برای فروش سهام به روش مزایده‌ای را فراهم کند.

وی با بیان اینکه امکانات قانونی برای ایجاد این تابلو فراهم است افزود: این کار نیاز به برخی قوانین دارد که هیات عالی واگذاری باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند. به گفته وی تفاهم‌هایی در این زمینه با سازمان خصوصی‌سازی‌ انجام شده است.

قائمی در ادامه درباره عملکرد فرا بورس گفت:حجم معاملات فرا بورس در طول فعالیت این بازار در مقایسه با تعداد شرکت‌های پذیرفته شده مناسب بوده است. وی درباره برنامه‌های کاری شرکت فرا بورس گفت:شرکت فرابورس از تمام شرکت‌های سهامی عام فعال در بورس برای پذیرش در این بازار دعوت می‌کند ضمن اینکه تا‌کنون 2شرکت دیگر برای حضور در بازار فرابورس تقاضای مؤثر داده‌اند که در روز‌های آینده به تقاضای آنها رسیدگی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فرا بورس خاطرنشان کرد:تاکنون گواهی سپرده 2 بانک کشاورزی و اقتصاد نوین در فرا بورس عرضه شده و یک بانک دیگر نیز برای عرضه گواهی سپرده عام درخواست داده است. وی به نام این بانک اشاره‌ای نکرد اما درعین حال افزود:برنامه آینده فرابورس توسعه همه جانبه بازار و به‌وجود آوردن امکان معامله اوراق مشارکت و پذیره نویسی سهام شرکت‌هاست.

کد خبر 92822

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز