سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

گروه ادب و هنر - الهام اناری: اکران 2 فیلم سینمایی«محاکمه در خیابان» به کارگردانی مسعود کیمیایی و «نیش و زنبور» ساخته حمید رضا صلاحمند از امروز آغاز شد.

فیلم‌های سینمایی «بی‌پولی» با 740 میلیون تومان، «زندگی شیرین» با 671 میلیون تومان و «خانه روشن» با 6 میلیون تومان از سینماها خداحافظی کردند و پرده نقره‌ای را به رقابت فیلم‌های تازه سپردند.

این در حالی است که مهدی کرم‌پور رئیس شورای صنفی نمایش، از ادامه اکران فیلم‌های فرهنگی، در طرح «نگاهی دیگر» خبر داد. رئیس شورای صنفی نمایش روز دوشنبه در جلسه این شورا از جایگزینی «محاکمه در خیابان» (مسعود کیمیایی) به جای فیلم سینمایی «بی‌پولی» (حمید نعمت‌الله) در گروه سینمایی استقلال و فیلم سینمایی «نیش و زنبور» (حمیدرضا صلاحمند) به جای فیلم «زندگی شیرین» (قدرت‌الله صلح‌میرزایی) در گروه سینمایی آفریقا خبر داد.

همچنین قرارداد فیلم سینمایی «حلقه‌های ازدواج» بعد از فیلم سینمایی «شوریده» در گروه سینمایی استقلال به ثبت رسید. در این جلسه شورای صنفی نمایش از مدیران پردیس‌های سینمایی آزادی، ملت، اریکه ایرانیان، فرهنگ و سپیده خواست تا توافق نهایی جهت نمایش فیلم‌های طرح نگاهی دیگر را به‌صورت 2 فیلم در هر دوره در هر 6‌سالن سینمایی که قبلا اعلام شده بود، حداقل به‌مدت 4 هفته و هر فیلم حداقل یک سئانس بعد از ساعت 16 به نمایش درآورند.

همین‌طور  شورای صنفی نمایش طی نامه‌ای از مدیرکل نظارت و ارزشیابی خواست تا برای تمام فیلم‌های سینمایی که در طرح نگاهی دیگر به نمایش درخواهند آمد چاپ کپی رایگان و حمایت مالی به‌منظور اطلاع رسانی و جذب مخاطب و انجام امور تبلیغاتی انجام پذیرد.

براساس تصمیم شورای صنفی نمایش، اکران فیلم‌های «صداها» و «خانه روشن» یک هفته دیگر ادامه پیدا می‌کند. در ادامه جلسه 2 فیلم آینده این طرح فیلم‌های سینمایی «پنالتی» (انسیه شاه‌حسینی) و «چهره به چهره» (علی ژکان) اعلام شد که از هفته آینده به نمایش در‌خواهند آمد.

البته با تمام این تمهیدات، سینمادارها حد نصاب حداقل 10 نفر را برای هر نوبت نمایش در نظر گرفته‌اند که اگر این تعداد بیننده برای فیلم نباشد، از اکران آن سئانس صرف‌نظر می‌کنند.

اما اکران 2 فیلم تازه در شرایطی آغاز شده که از فیلم‌های اکران عید فطر، «دو خواهر» به خاطر فروش قابل‌قبولی که داشته هنوز روی پرده است. این فیلم که در آستانه رسیدن به فروش یک‌میلیاردی در سینماهای تهران است، پس از 54 روز نمایش در 22 سالن به فروش 843 میلیون تومانی رسیده است.

«دو خواهر» داستان جوانی است که تصمیم می‌گیرد با دختری ازدواج کند اما به خواهر او علاقه‌مند می‌شود، محمدرضا گلزار، نیکی کریمی، بهنوش بختیاری، حامد کمیلی و الناز شاکردوست بازیگران این فیلم هستند.

فیلم «کتاب قانون» به کارگردانی مازیار میری هم پس از 32 روز نمایش در 20 سالن 447 میلیون تومان فروخته است. داستان این فیلم درباره مردی میانسال است که در لبنان با زنی مسیحی آشنا می‌شود و با او ازدواج می‌کند اما اقامت آنها در ایران مشکلاتی را برایشان به‌وجود می‌آورد. پرویز پرستویی، دارین حمسه، نگار جواهریان، مهرداد ضیایی و روشنک عجمیان بازیگران این فیلم هستند که پس از 2 سال روی پرده رفته و نمایش عمومی‌اش همچنان با حاشیه‌هایی همراه است.

فیلم سینمایی «آقای هفت رنگ» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی که  روی پرده آمده، با وجود داشتن مؤلفه‌های جذب مخاطب، به فروش قابل توجهی دست پیدا نکرده است. این در حالی است که کارگردان جوان این فیلم پیش‌تر فیلم‌های پرفروش «کلاغ پر» و «زن‌ها فرشته‌اند» را کارگردانی کرده است.

نیکی کریمی، رضا عطاران، حسن پورشیرازی، محسن قاضی مرادی و مریم امیر جلالی بازیگران این فیلم سینمایی هستند که داستان دزدی است که وارد یک محله می‌شود و ماجراهایی را برای ساکنان آن به‌وجود می‌آورد. «آقای هفت رنگ» پس از 19 روز نمایش در 23 سالن 171 میلیون تومان فروش داشته است.

اما پیش‌بینی می‌شود 2 فیلم تازه اکران شده، رونق را به گیشه پاییزی سینماهای پایتخت برگردانند.«محاکمه در خیابان» در نقش‌های اصلی خود از بازیگرانی همچون نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، پولاد کیمیایی و حامد بهداد بهره‌می‌برد، داستان فیلم تازه کیمیایی درباره جوانی است که در روز ازدواجش با حقایقی درباره همسرش آشنا می‌شود.

«نیش و زنبور» دومین فیلم حمید رضا صلاحمند پس از «زمانه» است، که با وجود حضور بازیگرانی همچون گلشیفته فراهانی، محمد رضا گلزار و هدیه تهرانی، در گیشه با شکست مواجه شد؛

اما به‌نظر می‌رسد موج کمدی‌سازی و موفقیت این فیلم‌ها باعث شده صلاحمند بخت خود را در این حوزه بیازماید. رضا عطاران، رضا کیانیان و مریلا زارعی نقش‌های اصلی این کمدی را بازی می‌کنند که قرار است در رقابت با دیگر فیلم‌های روی پرده مخاطب بیشتری جذب کند.

کد خبر 94948

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز