همشهری آنلاین: جلال طالبانی رئیس جمهور عراق با ابراز خرسندی از توسعه مناسبات از گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی بین ایران و عراق استقبال کرد

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به عراق، علی لاریجانی رئیس مجلس کشورمان که برای سفری 4 روزه در کشور عراق به سر می‌برد امروز در قصر السلام با جلال طالبانی رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد.

لاریجانی در این ملاقات با ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جمهور عراق، ضرورت تداوم   رایزنی‌های سیاسی دو کشور در خصوص مسائل مورد علاقه طرفین را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به تعمیق روابط ایران و عراق و مشترکات دو کشور در زمینه های تاریخی، دینی و فرهنگی توسعه همکاری‌های دو جانبه را خواستار شد. به گفته لاریجانی و طالبانی مشترکات تاریخی، دینی و فرهنگی ایران و عراق می‌تواند در خدمت منافع دو ملت قرار گیرد.

رئیس مجلس کشورمان با تشریح کمک‌های ایران به عراق و خدمات ایران به این کشور در زمینه‌های برق و انرژی بر آمادگی ایران برای توسعه بیشتر این همکاری‌ها به خصوص در زمینه فنی و مهندسی تاکید کرد.

وی افزود: ایران و عراق باید برای رفع موانع همکاری‌ها و گسترش بسترهای لازم در توسعه روابط همکاری کنند تا در کلیه زمینه‌های فنی، سیاسی، اقتصادی و پارلمانی همکاری‌های ایران و عراق گسترش یابد.

در این دیدار جلال طالبانی نیز با ابراز خرسندی از توسعه مناسبات عراق با ایران سلام و درود گرم خویش را به رئیس جمهور و مردم ایران ابلاغ کرد. طالبانی همچنین بر گسترش مناسبات اقتصادی و ضرورت استفاده بیش از پیش ظرفیت‌های موجود دو کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق خاطر نشان کرد: توسعه روابط پارلمانی ایران و عراق می‌تواند زمینه‌های مناسبات بهتر دو کشور در کلیه مسائل را به دنبال داشته باشد.

طالبانی و لاریجانی نسبت به تصمیمات مجالس ایران وعراق در فعال سازی بیش از پیش مناسبات بازرگانی و تجاری و تلاش برای حل مشکلات ابراز امیدواری کردند.

دیدار لاریجانی و طالبانی در قصر السلام یکی از قصرهای صدام دیکتاتور سابق رژیم بعث عراق برگزار شد.

کد خبر 94588

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز