چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:در مجموع با توجه به مشکلات موجود حذف کنکور تا سال 90 امکانپذیر نیست و کمیته کنکور در حال پیگیری تمدید مهلت برای حذف کنکور است

به گزارش واحد مرکزی خبر ، کامران دانشجو در حاشیه بیست و سومین کنفرانس انجمن آسیایی دانشگاه های باز، افزود:دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها را افرادی شرافتمند و بسیار منطقی و فرهیخته می دانم.

دانشجو درباره خرید و فروش پایان نامه های دانشجویی افزود: موضوع پایان نامه های دانشجویی موضوعی است که وزارت علوم باید در قبال آن حساس باشد و حساس نیز هست و حتما آن را پیگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه قائل به این نیستم که دانشجویان ما این کار را انجام می دهند، اضافه کرد : این موضوع را نباید تعمیم دهیم ؛ دانشگاهی مثل دانشگاه تهران 35 تا 40 هزار دانشجو دارد ، دانشگاه فردوسی مشهد حدود 10 هزار دانشجو دارد،و دانشگاه علم وصنعت 8 هزار دانشجو داریم.

وی گفت: اگر یکی دو نفر این کار را می کنند نباید این را تعمیم داد به کل مجموعه ، ولی این یکی دو نفر هم علی القاعده باید پیگیری کنیم و با مسببین آن برخورد قانونی کنیم.

دانشجو در پاسخ به این سئوال که برنامه شما در این زمینه چیست؟گفت: پی گیری موضوع و اینکه ببینیم از کجا ریشه می گیرد و چرا وجود دارد ، و وقتی موضوع را بشناسیم می توانیم در باره آن تصمیم بگیریم.

وزیر علوم در پاسخ به این سئوال که در زمینه بررسی مدارک مدیران از 30 سال گذشته ، آیا پیگیر هستید؟ ، این سئوال را مبهم خواند و پاسخ داد: بررسی مدارک همه مدیران از 30 سال گذشته ساز و کار بسیار وسیع و بزرگی می خواهد ، قطعا مد نظر نیست که همه را بررسی کنیم.

وی اضافه کرد: فرض را بر این می گذاریم که همه کارشان درست است مگر این که عکس آن ثابت شود و این دیدگاه، دیدگاه اسلامی است.

وی تصریح کرد: اگر به موردی برخورد شود و یا گزارشی شود، علی القاعده بایدآن را بررسی و پیگیری می کنیم.

دانشجو افزود: آنچه منطقی است این است که مجموعه اساتید و دانشگاهیان مثل مجموعه بقیه صنوف افرادی فرهیخته و شخصیت شان قابل احترام است.

وی افزود: از نظر وزارت علوم این افراد ، افرادی بسیار سالم و درست کار هستند مگر خلاف آن ثابت شود.

وزیر علوم در پاسخ به سئوالی درباره تبلیغات دوره های فراگیر در برنامه های صدا و سیما نیز گفت : صدا و سیما باید تبلیغاتی را که انجام می‌دهد با وزارت علوم هماهنگ کند و در صورتی که موسسه‌ای مجوز نداشته و فعالیت غیر قانونی داشته باشد باید از تبلیغ آن در صدا و سیما جلوگیری شود.

وی در باره جلسه دیروز شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری،( شورای عتف) به ریاست رئیس جمهور، تصریح کرد: از این پس جلسات شورای عتف پی در پی و منظم برگزار می‌شود.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه دانشجو باید فعال باشد، گفت: یکی از شاخصه‌های فرهیختگی قانونمداری است و باید بر اساس قانون عمومی دانشگاه‌ها عمل شود.

دانشجو اضافه کرد : وزارت علوم به دنبال طرح دیدگاه ها و افکار مختلف در دانشگاه‌ها است اما آمدن افکار مختلف به دانشگاه‌ها به این معنی نیست که از جمع 35 هزار نفری دانشجویان یک دانشگاه، تعداد معدودی مثلاً حدود 200 نفر حق و حقوق دیگران را پایمال کنند.

دانشجو گفت: فرهیختگی یکی از شاخصه‌های یک دانشجوست و رعایت قانون و قانونمداری و توهین نکردن به دیگران نیز یکی دیگر از این شاخصه‌ها ست. 

کد خبر 94463

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز