چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین استاد حسین صبحدل، موذن انقلاب و پیشکسوت قرآنی کشورمان پس از سال‌ها تحمل رنج بیماری، در منزل خود به لقاء الله شتافت.

 به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، استاد حسین صبحدل، موذن انقلاب و پیشکسوت قرآنی کشورمان پس از سال‌ها تحمل رنج بیماری ساعتی قبل به لقاء الله شتافت، همچنین مراسم تشییع جنازه آن مرحوم ساعت 9 صبح  14 آبان از مقابل مسجد المهدی(عج) واقع در مجیدیه جنوبی برگزار می‌شود.

این استاد پیشکسوت از فعالان قرآنی برجسته و شاخص میهن اسلامی‌مان بود و چند سالی در بستر بیماری به سر می‌برد، در روزهای اخیر با مشکلات جسمی بیشتری روبرو شده بود.

بنا بر این گزارش، استاد صبحدل که در منزل خود تحت مراقبت‌های پزشکی و پرستاری قرار داشت، در روزهای اخیر چندین بار با ابتلا به عفونت‌های ریوی، دچار مشکلات بیشتر و حادتری از نظر جسمی و سلامتی شده بود.

استاد صبحدل که بسیاری از مردم ایران اسلامی با صدای گرم و ملکوتی او به عنوان موذن از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آشنا هستند، بنا بر اذعان بسیاری از همراهان و افرادی که او را از نزدیک می‌شناسند، یکی از پیرغلامان واقعی مکتب اباعبدالله الحسین (ع)، یک انسان پایبند به چارچوب عملی آرمان‌گرایی دینی و یک خادم بزرگوار و پرتلاش در آستان نورانی قرآن کریم بود.

یادآوری می‌شود، استاد صبحدل در سال 1310 در تهران به دنیا آمد و کارمند بازنشسته صدا و سیما است. برگزاری جلسات قرآن در مساجد محلات، داوری مسابقات قرآنی استانی و کشوری در رشته صوت و لحن در دهه‌های 60 و 70، تهیه‌کنندگی و نویسندگی برنامه‌های سحر و مناسبت‌های مذهبی و اذان معروف از جمله یادگارهای ماندگار ایشان است.

سرود «خمینی ای امام»، «راه امام در کلام امام»، «بانگ توحید»، «طلایه‌داران انقلاب»، «حماسه رزمندگان»، «ماه محرم» و مناجات‌های رادیو و دعای هنگام تحویل سال و بیش از 1300 اثر رادیویی دیگر، گویای زندگی استاد صبحدل است.

همچنین از جمله کارهای ماندگار صبحدل، اذان به یاد ماندنی‌اش در نغمه بیات ترک بود که با مقدمه‌ای شکوهمند آغاز می‌شود؛ اذانی که قدمت آن به سه دهه می‌رسد و باید آن را از آخرین اذان‌های شکوهمند به شمار آورد. 

کد خبر 94457

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز