سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم گلبانگ محمدی با رونمایی از 4 اذان جدید تولید شده در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون صدای جمهوری اسلامی ایران در این مراسم، اذان را بانگ اسلام ونوای وحدت مسلمانان نامید و افزود: با توجه به اهمیت تولید اذان‌های جدید از سال گذشته با همکاری شورای عالی قران برنامه ریزی برای تولید اذان‌های جدید آغاز شد.

وی توجه به ذائقه مخاطبان و تنوع در لحن وصوت را ازجمله ویژگی های اذان‌های جدید ذکر کرد وگفت: با تولید این آثار تعداد اذان‌های فاخر دارای مجوز پخش از شبکه‌های مختلف صداوسیما به 20 اذان رسید.

صوفی گفت: هم اکنون شاهد حضور و همکاری خوب موذنان با اداره کل نغمات هستیم و در عین حال از همکاری دیگر عزیزانی فعال در حوزه اذان گویی که توانایی خلق آثار فاخر دارند، استقبال می‌کنیم.

وی افزود: ‌همکاری مناسبی که با شورایعالی قرآن بوجود آمده در بخش‌های مختلف بویژه در زمینه تولید اذان‌های فاخر که مورد نیاز واستقبال جامعه است، ادامه خواهد یافت.

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران گفت: با تلاش‌های همکاران در شبکه‌های رادیوقرآن، معارف و اداره کل نغمات ایینی ورادیونوا و همراهی حوزه‌های دینی و مذهبی فضای مناسبی برای پاسخگویی به نیازهای مخاطبان فراهم شده است.

علی سرابی (معاون شورایعالی قران ) نیز در این مراسم با تشکر از فعالیت‌های رسانه ملی برای نشر ارزش‌های اسلامی و تولید اذان‌های جدید گفت: این آثار حاصل تلاش، برنامه ریزی ، پژوهش و جلسات مختلف بحث وتبادل نظر کارشناسان و موذنانی است که از سال گذشته فعالیت خود را برای تولید این آثار آغاز کردند.

وی افزود: باید این مسئله را نیز مد نظر داشته باشیم که تا رسیدن به تولید آثار فاخر فاصله داریم و حرکت برای رسیدن به این امر نیازمند بستر سازی مناسب، حمایت مسئولان و تمرین بدون وقفه و همت موذنان کشورمان است.

بنابراین گزارش در این مراسم برای نخستین بار 4 اذان تولید شده با صوت استاد سعید طوسی (2 اذان)، استاد حسین سبزعلی و حمید رضا الاجگردی برای مخاطبان پخش شد.

پخش نماهنگی اذان با صوت موذنان مختلف و تقدیر از موذنانی که آثار آن‌ها در این مراسم رونمایی شد، از دیگر برنامه‌های مراسم گلبانگ محمدی بود.

این اذان‌ها در اداره کل نغمات ایینی و رادیونوا  و با همکاری شورایعالی قرآن تولید و قرار است بزودی از طریق شبکه های صداوسیما پخش شود.

کد خبر 80135

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز