جمعه ۱۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۰
۰ نفر

کیکاووس زیاری: لی اونکریج کارگردان انیمیشن کامپیوتری «قصه اسباب بازی 3» با این فیلم، اولین کار مستقل خود را به‌عنوان فیلم‌ساز ارائه داده است.

او که تدوینگر تعدادی از محصولات موفق انیمیشنی سینماست، اولین بار در سال 1993 کارگردانی «قصه اسباب‌بازی 2» را به صورت مشترک با جان لستر انجام داد.

او کارگردان مشترک فیلم‌های «شرکت هیولاها» و «درجست و جوی نیمو» هم بوده است.

اونکریج در یک گفت‌وگوی اینترنتی در باره اولین تجربه مستقل سینمایی خود صحبت می‌کند.

  • بسیاری از تماشاگران کودک و نوجوان «قصه اسباب‌بازی 3» هنگام نمایش عمومی دو قسمت قبلی آن به دنیا نیامده بودند یا خیلی کوچک بودند. آیا در قصه قسمت سوم، به معرفی دوباره شخصیت‌های ماجرا پرداخته‌اید؟

مجبور بودم این کار را انجام دهم. اکثر تماشاگران کودک و نوجوان این مجموعه فیلم، قسمت‌های قبلی را روی پرده سینماها در زمان نمایش عمومی‌شان ندیده بودند. دو قسمت قبلی فقط روی نوار ویدئو و دی‌وی‌دی موجود بود. ما برای آشنایی بیشتر بچه‌ها دو کار انجام دادیم. از یک طرف دو قسمت قبلی را به شیوه سه بعدی دوباره به روی پرده سینماها فرستادیم و از طرف دیگر، در شروع قصه قسمت سوم شخصیت‌های اصلی قصه خیلی سریع و کوتاه دوباره معرفی می‌شوند. به این ترتیب، کودکان و نوجوانان امروزی کاملاً در جریان مسائل مربوط به قصه و شخصیت‌های آن قرار می‌گیرند.

  • در قسمت جدید شخصیت‌های تازه‌ای هم وارد ماجراهای قصه می‌شوند؟

بله. احساس می‌کردم حضور چند شخصیت جدید،‌ قصه را جذاب‌تر می‌کند. فراموش نکنید که در قصه قسمت سوم باز فضانورد و وودی گاوچران وارد یک محل تازه می‌شوند. طبیعی است که با ورود به این مکان تازه، آدم‌های تازه‌ای هم وارد قصه شوند. ما دو شخصیت تازه  هم داریم که ووپی‌گلدبرگ و مایکل کیتن به جای آنها صحبت خواهند کرد.

  • چرا قسمت سوم به جز نسخه‌های دو بعدی، در برخی از سینماها به صورت سه بعدی به نمایش در می‌آید؟

برای اینکه در حال حاضر ما امکان نمایش محصولاتمان را به صورت سه بعدی داریم. تماشاگران- و به ویژه کودکان و نوجوانان- هم استقبال خوبی از آن می‌کنند. نسخه‌های سه بعدی فیلم‌های سینمایی در دو سال گذشته با موفقیت خیلی خوبی روبه‌رو بوده‌اند. در این بین،‌ استقبال از انیمیشن‌های سه بعدی بهتر و بیشتر از بقیه فیلم‌ها بوده است. فکر می‌کنم تماشاگران سینما- هم بچه‌ها و هم والدین آنها- خیلی دوست داشته باشند ماجراجویی‌های وودی و باز و دوستانشان را به صورت سه بعدی تماشا کنند.

  • با توجه به این‌که شما به تنهایی فیلم را کارگردانی کرده‌اید، این قسمت تفاوت زیادی با دو قسمت قبلی دارد؟

خیر. طراحان انیمیشنی ما همان همکار قدیمی هستند، شخصیت‌های قصه هم که تغییری نکرده‌اند و در قسمت جدید به یک نقش آفرینی جدید می‌پردازند.

  • این مجموعه فیلم قسمت چهارم هم دارد؟

همه کسانی که دست‌اندر کار این پروژه هستند، امیدوارند که بتوانند یک بار دیگر با یکدیگر همکاری کنند و قسمت تازه‌ای از ماجراجویی‌های وودی و باز و دوستانشان را بسازند. اما فعلاً همه توجه ما به نمایش عمومی قسمت سوم است. بعد از نمایش عمومی این فیلم می‌توانیم در باره تولید قسمت بعدی آن صحبت کنیم. ولی باور خودم این است که ماجراجویی‌های وودی‌ و باز تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت.

«قصه اسباب‌بازی3» به روایت تصویر

وودی گاوچران و« باز» فضانورد با یک مشکل تازه روبه‌رو شده‌اند. اندی صاحب آنها باید به مدرسه برود. آنها یا باید در تمام طول روز در اتاق کوچک اندی بمانند و یا همراه او به مهدکودک بروند.

 اندی نمی‌داند که عروسک‌هایش در زمانی که او پیش آنها نیست، جان می‌گیرند. یک اتفاق ساده و پیش‌بینی نشده، مشکلاتی برای عروسک‌های شیطان اندی فراهم می‌کند. این مشکل می‌تواند به قیمت گم شدن و از بین رفتن عروسک‌ها تمام شود.

عروسک‌های اندی با یکدیگر صحبت می‌کنند و قرار می‌شود در محل تازه، آنها در کنار یکدیگر باشند و از هم دور نشوند.

بعضی از اسباب بازی‌های تازه‌ای که با وودی و دوستانش آشنا می شوند، موجودات خوبی نیستند. آنها قصد دارند نگذارند وودی ،« باز» و بقیه به منزل اندی برگردند.

کد خبر 94308

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز