همشهری آنلاین: شمار دانش‌آموزانی که به علت ابتلا به آنفلوآنزای A در خانه می‌مانند در آمریکا چندین برابر شده است

و ادارات معمولا ساکت پرستاری مدارس به ناگهان شبیه به اتاق‌های اورژان شهرهای بزرگ شده است، که انبوه دانش‌آموزان بیمار در آن گرد آمده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس دولت فدرال آمریکا مدارس را ترغیب کرده است تعطیلی را تنها به عنوان آخرین راه حل به کار برند.

اما مدارس چندتا چندتا بسته می‌شوند و مسئولان می‌گویند که شیوع ویروس H1N1 آنچنان سریع و شدید است که پس از چند روز تنها گزینه عملی برای آنها تعطیل کردن مدارس است.
 
به گزارش وزارت آموزش آمریکا  تنها در هفته گذشته تنها 351 مدرسه - دارای 126000  دانش‌آموز- در  19 ایالت این کشور  تعطیل شده‌اند، و حدود 600 مدرسه دیگر هم به طور موقت بسته‌ شده‌اند.
 
بسیاری مسئولان مدارس می‌گویند نگران هستند که در صورت بازماندن مدارس، ویروس آنفلوآنزای A سریع‌تر گسترش پیدا کند. در مقابل گروهی از کارشناسان می‌گویند تعطیلی مدارس بی‌فایده است و در مدت طولانی‌تر صرفا گسترش بیشتر بیماری را باعث می‌شود.

ولی مسئولان مدارس می‌گویند که دانش‌آموزانی که این هفته در خانه  ماندند،‌ اگر در مدارس می‌ماندند، تعداد بیشتری از افراد را مبتلا می‌کردند.

با وجود اوج‌‌گیری تعداد دانش‌آموزان بیمار،‌ بسیاری از مدارس هنوز به دنبال راه‌هایی است که کودکان به درس‌های خود ادامه دهند.

وزات آموزش آمریکا به مناطق آموزشی و مدارس توصیه کردهاست که از فرصت‌های آموزش‌ از راه دور مانند پست کردن تکالیف خانگی و کلاس‌های درس اینترنتی را در اختیار دانش‌آموزان بیمار قرار دهند.

در هر حال هیچکس نیست که تعطیلی مدارس را بهترین گزینه بداند.

یک مشکل تعطیلی مدارس به خصوص در مناطق کم‌درآمد، این است که برخی از بچه‌ها به ناهار رایگان مدارس وابسته هستند و والدین همیشه نمی‌توانند به سر کار نروند و درخانه بمانند،‌ و همیشه هم نرفتن به مدرسه کودکان را از انتشار ویروس در امان نگه نمی‌دارد.

کد خبر 93995

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز