گروه سیاسی: در حالی که رئیس آژانس اتمی روسیه (روس‌اتم) 20 آذر ماه به تهران سفر خواهد کرد، دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره احتمال تحریم ایران اعلام کرده است: تحریم‌هایی که در فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای اعمال خواهد شد کلی نیست و اگر آنها تحریم‌هایی را علیه ما اعمال کنند با واکنش ما روبه‌رو خواهند شد.

در همین حال هنری کیسینجر وزیر خارجه پیشین آمریکا، خواستار استفاده از روشهای دیپلماتیک و ابتکاری در برخورد با فعالیت هسته‌ای ایران شد و سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد با تکرار اتهامات بی اساس خود علیه ایران مبنی بر دخالت در امور داخلی لبنان، وضعیت لبنان را در پی ترور وزیر صنایع این کشور بحرانی اعلام کرد.

در صورت حمله

علی لاریجانی تأکید کرد که اگر رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا اشتباه حمله به ایران را مرتکب شود پاسخ محکمی دریافت خواهد کرد. دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار گروهی از مدیران رسانه‌های پاکستانی در تهران که خبر مشروح آن از سوی روزنامه‌ «پاک تریبون» منتشر شده است به سؤالات آنها پاسخ داد و مواضع کشورمان را تشریح کرد.
لاریجانی در خصوص احتمال حمله‌ آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران و اینکه تهران تا چه اندازه آن را جدی می‌گیرد و برای آن آمادگی دارد یا خیر گفت:« ما چنین شعارهایی را جدی نمی‌گیریم، در یکی از سفرهایم به کشورهای اروپایی یک مقام عالی‌رتبه به من گفت که المرت به یک جسد سیاسی تبدیل شده است؛ بنابراین آنها در موقعیتی نیستند که چنین کارهایی انجام دهند؛ زیرا پاسخ قاطعی دریافت خواهند کرد. آمریکایی‌ها در منطقه ضعف‌هایی دارند که به آنها اجازه نمی‌دهد چنین کاری را انجام دهند.»

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به این سؤال که بی‌نظیر بوتو، نخست وزیر سابق پاکستان گفته است در دوران عهده‌دار بودن این مقام، اسلام بیگ، رئیس ستاد مشترک پاکستان به ایران پیشنهاد خرید فناوری هسته‌‌ای از اسلام آباد به ارزش چندین میلیارد دلار را داده بود گفت:« من چنین چیزی را تأیید نمی‌کنم. من بر گفتگوهای مختلف سیاسی و اقتصادی با پاکستان نظارت داشتم و با ژنرال بیگ دیدار کرده‌ام. اما این اولین بار است که چنین چیزی را می‌شنوم.»

کد خبر 9369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز