دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران پنجشنبه 25 آبان پس از دیدار با وزیر امورخارجه فلسطین در جمع خبرنگاران گفت: ما به دانش هسته‌ای رسیده‌ایم و تحقیق و توسعه در این خصوص کامل شده است.

علی لاریجانی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا در خصوص اظهارات رئیس جمهوری در رسیدن به گام آخر و برگزاری جشن هسته‌ای گفت : ما اکنون در مرحله تحقیق و توسعه هستیم و این تحقیق و توسعه بدان معنی است که ما به دانش هسته‌ای رسیده‌ایم و کامل شده است.

وی با بیان اینکه ناظران آژانس بر برنامه هسته‌ای ایران نظارت می‌کنند، و شرایط برای نظارت آنها فراهم است،افزود : ما به نامه‌ها و درخواست‌های آژانس پاسخ داده‌ایم و طبعا برای اینکه بتوانند همه مسایلشان حل شود آمادگی داریم.

لاریجانی با بیان اینکه بسیاری از مسایل آژانس حل شده و چیزی باقی نمانده است، درباره اظهارات مقامات آمریکایی گفت : صداهای مختلفی از آنجا(آمریکا) می‌رسد و بنظر یک پریشان گویی‌های سیاسی وجود دارد و خیلی حرفهای روشن گفته نمی‌شود و مساله مهم این است که سخن دقیق بگویند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود : ما یک مسیری روشنی را درپرونده‌ هسته‌ای دنبال می‌کنیم و هیچ چیزی پوشیده نیست و آنچه که می‌خواهیم حرکتهایی در زمینه هسته‌ای برداریم با نظارت آژانس است و آنها مطلع هستند.

وی افزود : همانطور که قبلا هم گفته‌ایم ما آماده مذاکره درون یک تفاهم سیاسی هستیم ولی آنان مذاکرات را برهم زدند.

دبیر شورای امنیت ملی گفت: اکنون آنان یا باید بپذیرند که این مسئله درون مذاکرات حل شود و یا ما کارخودمان را با نظارت آژانس انجام می‌دهیم.

لاریجانی با بیان اینکه کسانیکه دنبال قطعنامه و تحریم هستند مذاکرات را از بین می‌برند، گفت: آنچه برای ایران مهم است این است که تحقیق و توسعه داشته باشد و مسیر غنی‌سازی آن روشن باشد و این بحث کلیدی ایران است.

دبیرشورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه در درون مذاکرات درباره همه چیز می‌توان بحث کرد، گفت: ما هیچ دلیلی برای تعلیق نمی‌بینیم اما از مذاکره برای حل مساله استفاده می‌کنیم ما همه نظارت‌های آژانس را قبول داریم و معتقدیم که آژانس به عنوان یک مرکز حرفه‌ای می‌تواند نظر بدهد و بقیه کشورها باید نظر آژانس را بپذیرند.

کد خبر 8553

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز