گفتگوکننده ارشد هسته‌ای ایران در بازگشت از مسکو، از مخالفت روسیه با تحریم ایران خبر داد و گفت: روس‌ها معتقدند تصویب هرگونه قطعنامه‌ای علیه ایران مخل فضای منطقی و عاقلانه کنونی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان سفر خود در فرودگاه مهرآباد خاطرنشان کرد: در سفرمان با آقای لاوروف وزیر خارجه روسیه، ایوانف دبیر شورای امنیت ملی این کشور و آقای پوتین مذاکراتی داشتیم.

وی افزود: آقای احمدی‌نژاد پیامی برای آقای پوتین داشتند که این پیام ابلاغ شد. موضوعات مختلفی نیز اعم از مسایل دوجانبه، صلح و امنیت دو کشور، موضوعات بین‌المللی و بحث هسته‌ای در این مذاکرات بررسی شد.

وی با بیان اینکه ما در بحث هسته‌ای رایزنی‌های مستمری را با روسیه داشته‌ایم، اظهار داشت:‌‌آقای ایوانف سه بار در این خصوص به ایران آمدند و من هم سفرهایی به روسیه داشتم که نشان‌دهنده انجام مذاکرات مستمر و بی‌فاصله بین دو کشور بوده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان درباره جزییات این مذاکرات خاطرنشان کرد: طبعاً تلاش طرفین این بوده که مسیر حل موضوع هسته‌ای ایران در مسیر گفتگو‌ها انجام شود. طرفین قبول داشتند که صدور قطعنامه علیه ایران مخل فضای سیاسی کنونی است. در این خصوص رایزنی‌هایی را انجام دادند و این رایزنی‌ها ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا به جزییات بیشتر نامه آقای احمدی‌نژاد به رییس جمهور روسیه اشاره نمی‌کنید، خاطرنشان کرد: این نامه به همه موارد مورد نظر مربوط به تعاملات دو کشور اشاره داشته و باید خودشان در مورد این موضوع تصمیم‌گیری کنند.

لاریجانی در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود روس‌ها با اصل تحریم ایران موافقند، اظهار داشت: روس‌ها با تحریم ایران موافق نیستند، بلکه معتقدند صدور قطعنامه تحریم مخل فضای منطقی و عاقلانه کنونی است.

کد خبر 8141

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز