همشهری آنلاین: سازمان توسعه تجارت ایران تسهیلات ویژه‌ای را برای تبلیغات تجاری برون‌مرزی تشکل‌ها و شرکت‌های صادراتی در نظر گرفته است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان توسعه تجارت ایران، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در این باره گفت: هزینه تبلیغات تلویزیونی تشکل‌ها و شرکت‌های صادراتی مشمول، به صورت رایگان از طریق شبکه‌های برون‌مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پرداخت می‌شود.

بابک افقهی با اشاره به اینکه در سال گذشته تبلیغات تجاری تلویزیونی از طریق شبکه EuroNews پخش شده و بازتاب موثری داشته است، افزود: با توجه به استقبال صادرکنندگان از این امکانات و نتایج ثمربخش آن، خدمات سازمان توسعه تجارت ایران به شبکه‌های برون‌مرزی صدا و سیما تسری پیدا کرد.

وی اضافه کرد: دراین زمینه تسهیلاتی دیگر برای استفاده از تابلوهای تبلیغات شهری کشور عراق در نظر گرفته شده که بر این اساس سازمان توسعه تجارت ایران 100 درصد هزینه‌های آن را برای صادرکنندگان نمونه و 50 درصد هزینه‌های آن را برای شرکت‌ها و تشکل‌های صادراتی پرداخت خواهدکرد.

معاون وزیر بازرگانی با اشاره به اینکه تبلیغات تلویزیونی، یکی از مهم‌ترین ابزارهای معرفی توانمندی‌های صادراتی کشور در بازار هدف است، تصریح کرد: معرفی برندهای برتر تجاری ایران در بازارهای هدف صادراتی و همچنین مقابله با فضای تبلیغات منفی و محدودکننده تجارت کشور، از جمله اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت ایران، شعار (ایران سرزمین فرصت‌های تجارت) را به عنوان شعار تبلیغاتی طرح یادشده در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر علاوه بر شبکه‌های برون‌مرزی صدا و سیما و شبکه EuroNews، شبکه کردست و الفرات مشغول پخش تبلیغات محصولات ایرانی هستند.

افقهی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده شبکه طلوع وتمدن افغانستان در آینده به این شبکه‌ها افزوده خواهد شد.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: صادرکنندگان نمونه کشوری، تشکل‌ها و شرکت‌های صادراتی که تاکنون از این تسهیلات استفاده نکرده‌اند می‌توانند با ارسال طرح تبلیغاتی خود به دفتر امور ترویج تجارت این سازمان از تسهیلات یادشده بهره‌مند شوند.

کد خبر 93646

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز