یکشنبه ۳ آبان ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۲
۰ نفر

محمدرضا منصوریان: اردوی وزنه‌برداران حاضر در تیم ملی در حالی از دیروز در تهران ادامه دارد که حسین رضازاده از اتفاق‌های اخیر این رشته و انعکاس آن در رسانه‌ها به شدت ناراضی است.

وی مشخصا به رکوردهای اعلام شده در رابطه با سعید علی‌حسینی وزنه‌بردار سنگین وزن
تیم ملی ایران اشاره کرده و می‌گوید: «مطالب گفته شده درباره این ورزشکار نادرست است و متاسفانه درج آن نه تنها کمکی به وی نکرده، بلکه مشکلاتی را هم برای خودش و هم برای کادر فنی ایجاد کرده است.» این واکنش رضازاده در حالی به وجود آمده که چند روز قبل یکی از روزنامه‌های ورزشی خبری را درج کرده بود که در آن ثبت رکورد 485 کیلویی سعید علی‌حسینی در اردوی چابکسر دیده می‌شد.

خبر دقیق‌تر حاکی از آن بود که علی‌حسینی در یک ضرب 215 کیلوگرم و در دو ضرب
270 کیلوگرم را بالای سر برده است. این در حالی است که رضازاده به عنوان نزدیک‌ترین نفر به علی‌حسینی این اتفاق را غیرممکن دانسته و می‌گوید: «بعد از دوره درمان علی‌حسینی وی مدت کوتاهی است که به طور جدی در اردو تمرین می‌کند و در‌حال حاضر بهترین رکورد او 210 کیلوگرم در یک ضرب و 250کیلوگرم در دوضرب بوده است.»

مدیر تیم‌های ملی البته با نگرانی بیشتری این توضیح را هم می‌دهد که متاسفانه درج خبرهای غیرواقعی در مورد علی‌حسینی تمرکز خود او را برهم زده و روند رو به رشد این وزنه‌بردار را با مشکل مواجه می‌کند.» رضازاده که در‌حال حاضر هنوز هم با رکورد 213 کیلوگرم در یک ضرب و 263 کیلوگرم در دو ضرب و مجموع 476 کیلوگرم رکورددار جهانی این دسته است بهتر ازهر  فرد دیگری می‌داند که رسیدن به رکورد 485 کیلویی چه دشواری‌هایی دارد.

البته آنجایی که او به کسب خوشرنگ‌ترین مدال در این وزن در مسابقات جهانی 2009 کره‌جنوبی اشاره می‌کند قطعا نکاتی را مدنظر دارد که دستاوردهای خاصی را برای این رشته دربردارد و برای او و وزنه‌بردار جوانش در تیم ملی حائز اهمیت است. بنابراین ترس او از انتشار خبرهای غیرواقعی، امری طبیعی است، البته اگر همه آن چیزهایی که دیده و شنیده می‌شوند همان‌هایی باشند که به طور طبیعی باید میان مربی و شاگرد وجود داشته باشد.

فعلا اخباری که از اردوی تیم ملی وزنه‌برداری می‌رسد، حاکی از آن است که کادر فنی و سعید علی‌حسینی تلاش‌های فراوانی می‌کنند تا به رکوردهای علی‌حسینی افزوده شده و او درکره‌جنوبی مدال طلای بزرگسالان جهان را کسب کند.

با این حال شایعاتی مبنی بر اختلاف نظر میان حسین رضازاده و سعید علی‌حسینی هم شنیده می‌شود که در واقع بیانیه جدید رضازاده در مورد رکوردهای علی‌حسینی به آن دامن زده است. مدیر تیم‌های ملی در بخشی از همین بیانیه به سطح توقع علاقه‌مندان به ورزش وزنه‌برداری اشاره کرده و می‌گوید: «مطمئنا وقتی علاقه‌مندان این رشته چنین اخباری را پیگیری کرده و این رکوردهای غیرواقعی را باور می‌کنند، روز مسابقه و زمانی که رکوردهای واقعی و اصلی وزنه‌بردار مشخص شد به ورزشکار و کادر فنی ایراد می‌گیرند و نحوه کار کل مجموعه را زیر سئوال می‌برند.

صحبت‌های  جدید حسین رضازاده در حالی انتشار یافته است که پیش از این در اردوهای تیم ملی دو وزنه‌بردار تیم ملی (داودی و شریفی) بعد از کسب مدال‌های طلای آسیا دوپینگی شناخته شدند و عملکرد مدیر تیم‌های ملی را زیر سئوال برده‌اند. با توجه به اهمیت این موضوع و ضرورت حضور موفقیت‌آمیز وزنه‌برداران ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات قهرمانی جهانی در کره‌جنوبی و رد شایعه‌های موجود در مورد اختلاف و اینکه دامنه آن ممکن است وضعیت وزنه‌برداران ملی‌پوش را تحت تاثیر قرار دهد بهتر است به اوضاع وزنه‌برداری واردوهای آن رسیدگی بیشتری شود.

کد خبر 93614

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز