یکشنبه ۱ آذر ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۱
۰ نفر

گروه ورزشی: اولین وزنه‌بردار ایرانی شرکت‌کننده در مسابقه‌های جهانی کره‌جنوبی با ثبت رکوردی ضعیف به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

سجاد بهروزی وزنه‌بردار دسته 62 کیلوگرم ایران با رکورد 135 کیلوگرم در یک‌ضرب و 161 کیلوگرم در دو ضرب و مجموع 296 کیلوگرم در مکان هشتم جهان قرار گرفت. بهروزی در یک‌ضرب وزنه‌های 138 و 141 کیلوگرم و در دو ضرب وزنه‌های 166 و 171 کیلوگرم را انداخت.

این در شرایطی است که به دلیل مشکلات خروج از کشور سهراب مرادی یکی از امیدهای مسلم مدال‌آوری ایران نمی‌تواند در این رقابت‌ها شرکت کند. با این حال مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری در تلاش هستند که این مشکل را حل کنند.در این میان اما سجاد بهروزی هم می‌توانست برای کشورمان مدال کسب کند. بهروزی در مسابقات جهانی 2006 قطر هم هشتم شده بود. در این وزن، وزنه‌بردار چینی با مجموع 316 کیلوگرم (170+146) به مقام قهرمانی رسید.

چینی‌ها در دسته 56 کیلوگرم این مسابقه‌ها نیز صاحب مدال طلا شده بودند.حسین رضازاده، سرمربی و مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری بارها و بارها پیش از اعزام وزنه‌برداران به این دوره از رقابت‌ها اعلام کرده بود که تنها کسانی در رقابت‌های جهانی حضور پیدا می‌کنند که رکوردهایشان در سطح این رقابت‌ها باشد. برای همین منظور نیز چندین وزنه‌بردار از اردو خط خوردند که در نهایت چهار وزنه‌بردار برای حضور در رقابت‌ها انتخاب شدند.

به طور حتم هشتمی بهروزی در این رقابت‌ها و از دست دادن 4 وزنه از 6 وزنه انتخابی، سطحی نبوده که پیش از این اعلام شده است.

برخلاف بهروزی، دیگر وزنه‌برداران جوان شرکت‌کننده از سایر کشورها بسیار خوب کار کردند. در پایان این رقابت «جیانجون دینگ» از چین با بالای سر بردن وزنه‌های 146 و 170 کیلوگرم در حرکت‌های یک ضرب و دو ضرب، در مجموع با رکورد 316 کیلوگرم قهرمان شد. «یولی ایراوانا» از اندونزی با مهار وزنه‌های 140 کیلوگرم در حرکت یک ضرب و 175 کیلوگرم در حرکت دو ضرب، در مجموع با رکورد 315 کیلوگرم دوم شد.

«وفان یانگ» دیگر وزنه‌بردار چینی با ثبت رکورد مجموع 314 کیلوگرم در مکان سوم ایستاد.رضازاده سرمربی تیم ملی پیش از این سفر گفته بود که خوشبختانه پس از چهار مرحله برپایی اردو‌های شبانه‌روزی و منظم در نهایت چهار نفر منتخب برای شرکت در مسابقات جهانی در اوج دوران آمادگی به سر می‌برند و بسیار امیدواریم که در روز مسابقات ثمره تلاش و پشتکار خود را بگیرند.

امید طلا

در این میان جدا از سجاد بهروزی و دو شرکت‌کننده دیگر تیم ملی، پرامیدترین چهره تیم ملی ایران، در آخرین روز روی تخته خواهد رفت؛ کسی که هر سه رکورد جوانان جهان در دسته فوق سنگین را در اختیار دارد و گفته می‌شود که در تمرینات، رکوردهای بزرگسالان جهان که متعلق به همشهری‌اش حسین رضازاده است را هم شکسته است.

سعید علی‌حسینی قهرمان نوجوانان آسیا، قهرمان جوانان آسیا، قهرمان جوانان جهان و قهرمان جام باشگاه‌های آسیا است و این اولین حضور او در صحنه جهانی بزرگسالان است.در مهرماه ۱۳۸۵، در حالی که فقط 5 روز به آغاز هفتاد و پنجمین دوره مسابقات جهانی وزنه‌برداری در دومنیکن باقی مانده بود، فدراسیون بین‌المللی این رشته اعلام کرد که ایران اجازه حضور در مسابقات را ندارد، چراکه نتیجه آزمایش دوپینگ ۹ نفر از وزنه‌برداران تیم ملی ایران مثبت بود.

نام سعید علی‌حسینی ۱۷ ساله هم به عنوان جوان‌ترین عضو، در فهرست محرومین به چشم می‌خورد. سعید در دوران محرومیت، تمریناتش را در اردبیل زیرنظر پدرش عزیز حسینی ادامه داد، کسی که در سال ۱۹۸۴ در تبریز، روی سکوی سوم آسیا رفته بود. او در حال حاضر بخت اول وزن آخر مسابقات قهرمانی جهان محسوب می‌شود.به نظر می‌رسد سعیدعلی حسینی بتواند با کسب مدال طلا در این رشته و در دسته فوق‌سنگین، عنوان قوی‌ترین مرد جهان را که سال‌ها در اختیار حسین رضازاده بود به دست آورد.

کد خبر 95811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز