چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۰
۰ نفر

گروه بورس: سهام شرکت سیمان فارس‌نو روز گذشته برای نخستین بار در بورس تهران به فروش رسید

به گزارش همشهری، با عرضه سهام شرکت سیمان فارس‌نو در مبادلات روز گذشته تعداد شرکت‌های سیمانی بورس تهران به 29 شرکت رسید و ارزش بازار سهام کشور نیز بالغ بر 90میلیارد تومان افزایش یافت.

به این ترتیب ارزش بورس تهران در پایان دادو ستد‌های روز گذشته به 64 میلیارد دلار رسید. دیروز سازمان خصوصی‌سازی‌ برای نخستین بار 17 میلیون و 500 هزار سهم شرکت سیمان فارس‌نو را در بورس عرضه کرد که به‌دلیل استقبال سهامداران، سهام این شرکت در مدت 27 ثانیه به قیمت هر سهم 2541ریال فروخته شد.

در همین رابطه حسن قالیباف اصل، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهاداردرباره عرضه سهام این شرکت گفت: در روز اول 5‌درصد از سهام این شرکت عرضه شد و10‌درصد دیگر طبق تعهد و درصورت کشش بازار ظرف 6 ماه عرضه می‌شود ولی اگر از امروز تقاضایی برای سهم وجود داشته باشد مابقی آن عرضه خواهد شد.

سخنگوی شرکت بورس با بیان اینکه صنعت سیمان 6 درصد ارزش بازار را به‌خود اختصاص می‌دهد اعلام کرد: قبل از این عرضه، ارزش صنعت سیمان در بازار 3 هزار و 727 میلیارد تومان بود که با افزایش90‌میلیارد تومانی ارزش سهام شرکت‌های سیمانی به 3‌هزار و 817 میلیارد تومان رسید. وی یاد آور شد: شرکت سیمان فارس‌نو جزء سهامی بود که از بخش خصوصی وارد بورس شد و غیر ازاصل 44 بود.

نحوه سودآوری سیمان فارس‌نو

مدیرعامل شرکت کارگزاری صبا تامین هم به عنوان کارگزار عرضه‌کننده پیش‌بینی سود هر سهم سیمان فارس‌نو برای 3 سال آینده را اعلام کرد و از تحقق 60 درصدی سود سال‌جاری در نیمه اول سال خبر داد و عنوان کرد: افزایش نرخ حامل‌های انرژی حداکثر 3‌تا‌5‌درصد در سودآوری سیمان فارس‌نو لحاظ شده است.

فردین آقابزرگی، در گفت‌وگو با فارس در رابطه با وضعیت سودآوری سیمان فارس‌نو با سرمایه 35‌میلیارد تومانی گفت: این شرکت در حالی سود هر سهم سال مالی جاری را 635 ریال پیش‌بینی کرده که در نیمه اول سال 60 درصد از این پیش‌بینی محقق شده است.

کد خبر 93408

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز