گروه بورس: مدیرعامل شرکت فرا بورس ایران از پیشنهاد این شرکت برای عرضه سهام باشگاه‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در بازار فرا بورس ایران خبر داد اما در عین حال تاکید کرد:

 سازمان تربیت بدنی تاکنون هیچ جوابی به این درخواست نداده است. به گزارش همشهری، در شرایطی که موضوع واگذاری سهام 2 باشگاه مشهور فوتبال کشور در بازار سهام کشور به‌دلیل مبهم بودن شرایط مالی آنها و همچنین استقبال نکردن سازمان تربیت بدنی مسکوت باقی مانده است، بازار فرا بورس ایران برای پذیرش و عرضه سهام این دو باشگاه اعلام آمادگی کرد.

این درحالی است که براساس قانون اصل 44، سهام این دو باشگاه ورزشی باید هرچه سریع‌تر به بخش خصوصی واگذار شود اما سازمان تربیت‌بدنی در طول 3 سال گذشته هیچ قدمی برای آماده‌سازی‌ سهام این دو باشگاه بر نداشته، و حتی در بسیاری از موارد در برابر تلاش‌های سازمان خصوصی‌سازی‌ و مسئولان بازار سرمایه سنگ اندازی کرده است.

مسئولان سازمان خصوصی‌سازی‌ بار‌ها تاکید کرده‌اند که  آماده هر گونه همکاری برای آماده‌سازی‌ سهام این دو باشگاه هستند و مکاتباتی را نیزبا مسئولان سازمان تربیت بدنی انجام داده‌اند اما تا لحظه انتشار این خبر هیچ حرکت مثبتی از سوی سازمان تربیت‌بدنی انجام نشده است.

سازمان خصوصی‌سازی‌ در طول 3 سال گذشته صورت‌های مالی شرکت‌های بزرگی که بالغ بر چندین میلیارد دلار ارزش داشته‌اند را آماده و سهام آنها را در بورس عرضه کرده است اما تاکنون موفق به توافق با سازمان تربیت بدنی برای عرضه سهام باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال نشده است. به‌نظر می‌رسد دولت هیچ تمایلی برای فروش سهام این دو باشگاه ندارد و برخلاف سیاست‌های اصل 44 حرکت می‌کند.

در همین زمینه مصطفی امید قائمی، مدیرعامل شرکت فرابورس ایران در پاسخ به این پرسش که چه اقدامی برای پذیرش سهام باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال در این بازار انجام شده، گفت:شرکت فرابورس ایران پیشنهادی مبنی بر پذیرش و عرضه سهام این دو باشگاه به سازمان تربیت بدنی ارائه کرده است اما تاکنون پاسخی از سوی این سازمان دریافت نکرده‌ایم.

وی در این باره افزود: درصورتی که این باشگاه‌ها شرایط پذیرش در این بازار را داشته باشند، ما آمادگی داریم تا سهام آنها را در فرابورس عرضه کنیم.

شرایط ورود به بازار اوراق بهادار

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: باشگاه‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس درصورت تمایل می‌توانند وارد بازار سهام یا فرابورس شوند.  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، سیدعلی حسینی، در مورد امکان ورود 2‌باشگاه ورزشی استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: ‌اصولا هر گاه شرکتی که تمایل داشته باشد وارد بازار اوراق بهادار شود درصورتی که کسب و کار سود آوری داشته باشد، امکان فراهم کردن سایر موارد و شروط لازم برای ورود شرکت به بورس یا فرابورس وجود دارد.

کد خبر 95979

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز