مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناسا قرار است یک موشک آزمایشی به نام Ares را به منظور مطالعه بر روی ساخت نسل بعدی ابزار سفر به فضا، پرتاب کند.

به گزارش بی‌بی‌سی، این موشک آزمایشی 100 متری و باریک که Ares1-X نام دارد، به زودی برای پرتاب بدون سرنشین دو دقیقه‌ای آماده می‌شود تا به مهندسان ناسا در ساخت نسل بعدی وسایل سفر به فضا کمک کند.

با این حال آینده پروژه ساخت این موشک هنوز معلوم نیست و شاید در ماه‌های آینده لغو شود.

باراک اوباما در ماه مه 2009 تیمی از متخصصان را برای بررسی برنامه‌های سفرهای فضایی ایالات متحده منصوب کرده‌است.

این تیم که توسط نورم آگوستین مدیرعامل سابق شرکت لاکهیدمارتین؛ بزرگ‌ترین پیمانکار نظامی آمریکا رهبری می‌شود، تاکنون راه‌های زیادی را برای ساخت نسل بعدی ناوگان فضایی آمریکا پیشنهاد داده‌است که هیچ‌کدام شامل موشک‌هایی شبیه Ares نمی‌شود.

قرار است تا این تیم آخرین گزارش کار خود را این هفته به کاخ سفید تحویل دهد.

قرار است تا Ares تا 27 اکتبر امسال، در محلی به فاصله 6.7 کیلومتر از ساختمان مونتاژ مرکز فضایی کندی در فلوریدا پرتاب شود.

Ares تا ارتفاع 40 کیلومتر بالای سطح زمین بالا خواهد رفت و مهندسان ناسا آیرودینامیک، قدرت کنترل و کارایی قسمت اول بدنه آن را مورد مطالعه قرار خواهند داد.

مجموعاً 700 سنسور برای این منظور به کار گرفته خواهد شد و بخش بالایی موشک که محل قرار گرفتن دستگاه‌ها و سرنشینان خواهد بود، در آزمایش خالی می‌ماند.

وقتی که قسمت اول موشک خاموش شود، تمام اجزا به زمین باز می‌گردند. قسمت اول برای تحقیق به آزمایشگاه برده می‌شود و حسگرها در برخورد با سطح اقیانوس اطلس از بین خواهد رفت.

این موشک در مقایسه با موشک‌های کنونی ارتفاع زیادی دارد و آخرین موشکی که همین ارتفاع را داشت Saturn V بود.

اگر این پروژه با موفقیت به پایان برسد، موشک Ares1 تا سال 2016 به فضا پرتاب خواهد شد.

کد خبر 93284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز