دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۸ - ۰۵:۵۲
۰ نفر

گروه ورزشی: دومین شکست این فصل چلسی که باز هم خارج از خانه اتفاق افتاد نه‌تنها بزرگ‌ترین ضعف این تیم را بار دیگر نشان داد بلکه صدر جدول را نیز تسلیم منچستریونایتد کرد.

اگر پیروزی 2 بر یک آستون‌ویلا در ویلاپارک را حاصل کار خوب مدافعان این تیم بدانیم، دلیل باخت چلسی که این تیم را در امتیاز 21 متوقف کرد نیز چیزی جز اشتباهات خط دفاعی این تیم نبود. شباهت‌های زیادی بین این شکست شاگردان آنچلوتی و باخت دور از انتظار آنها در ویگان وجود دارد که این مربی با اشاره به 2 گلی که تیمش از روی ضربات کرنر اشلی‌ یانگ دریافت کرده به آن معترف است. آنچلوتی که از یارگیری ضعیف کاروالیو و آنلکا ناراضی است در توضیح دلیل این شکست تیمش گفت: «ما در زمین خوب بازی کردیم اما روی ضربات ایستگاهی باختیم.

بازیکنان در انگلیس خوب سر می‌زنند و ما باید در محوطه جریمه تمرکز بیشتری داشته باشیم. باید بیشتر یارگیری کنیم تا فشار بیشتری روی توپ بیاوریم.» ویلا که در ابتدای بازی به هم ریخته و بی‌هدف نشان داد پس از به ثمر رسیدن گل دقیقه 15 دیدیه دروگبا برای چلسی چهره دیگری به خود گرفت. ریچارد دان مدافع تیم در دقیقه 32 با ضربه سر گل خورده را جبران کرد و جیمز کالینز خرید 5 میلیون پوندی مارتین اونیل در واپسین لحظات پنجره نقل و انتقالات پس از 4 سال گل پیروزی را باز هم با ضربه سر وارد دروازه چلسی کرد.

ضمن اینکه کالینز در دفاع و به خصوص مهار حملات دروگبا موفق نشان داد. دریافت 2 گل از روی ضربات کرنر  در این بازی در حالی است که از 8 گلی که تیم آنچلوتی در این فصل دریافت کرده 6 گل از روی ضربات ایستگاهی بوده است. آمار هشداردهنده‌ای که تنها چلسی را تهدید نمی‌کند. 5 گل از یازده گل خورده آرسنال و 10 گل از 13 گل خورده لیورپول هم از روی ضربات ایستگاهی بوده که بزرگ‌ترین مشکل خط دفاعی مدعیان لیگ برتر را آشکار می‌کند. با این وجود آنچلوتی که تیمش روز سه‌شنبه در لیگ قهرمانان به مصاف آتلتیکومادرید می‌رود وعده داده که این ضعف را برطرف کند: «باید روی ضربات ایستگاهی بهتر کار کنیم. ما هر بار این را در دستور کارمان داریم اما باید بهتر از این باشیم.

باید از بعضی جهات پیشرفت کنیم و من مطمئنم که بازیکنان‌مان در بازی بعدی بهتر عمل می‌کنند.» مارتین اونیل هم که از پیروزی تیمش خوشحال است دراین‌باره به اسکای اسپورتس گفت: «نمی‌دانم می‌توانیم 4 تیم بزرگ لیگ برتر را شکست دهیم یا نه اما قطعا می‌توانیم با آنها رقابت کنیم این یک عملکرد عالی مقابل حریف سطح بالایی بود که به نظر من قهرمان لیگ برتر می‌شود.»‌ ویلا با این پیروزی و 16 امتیاز در رتبه ششم قرار گرفت.

منچستریونایتد با بازگشتش به صدر جدول با استفاده از این فرصت و پیروزی 2 بر یک خانگی مقابل بولتون 22 امتیازی شد و به صدر جدول بازگشت. گل به خودی دقیقه 5 زات نایت، مدافع بولتون و اولین گل آنتونیو والنسیا برای یونایتد در دقیقه 33 هفتمین برد این فصل این تیم را ثبت کرد. یونایتد اگرچه پیروز میدان شد اما برای دومین بازی خانگی متوالی مقابل حریفی نه چندان قوی دچار مشکل بود. فرگوسن امیدوار بود که نمایش ناامیدکننده تیمش در تساوی 2 بر 2 خانگی دو هفته پیش مقابل ساندرلند تکرار نشود و خوش‌شانس بود که پس از گل دقیقه 75 تیلور، گری کاهیل نتوانست گل دوم بولتون را هم در واپسین لحظات وقت‌های تلف‌شده به ثمر برساند. وی پس از بازی گفت: «بازی سخت‌تر از آن چیزی که باید، بود. فرصت‌های زیادی داشتیم که کار را تمام کنیم. نوع بازی بولتون به گونه‌ای است که شرایط را برای هر تیمی سخت می‌کند.

به نظرم ما خیلی خوب کار کردیم و به جز 10 دقیقه آخر، بازی خیلی‌ خوبی بود.»
اما این مربی که نمانیا ویدیچ را هم به خاطر آسیب‌دیدگی حین تمرینات در این بازی در اختیار نداشت در آستانه دیدار چهارشنبه لیگ قهرمانان با زسکا مسکو نگران مصدومان تیمش است چرا‌که پاتریس اورا و رایان گیگز مقابل بولتون آسیب دیدند.

عبور آرسنال از لیورپول بدشانس

امیدهای لیورپول برای کسب قهرمانی این فصل لیگ برتر با باخت خارج از خانه یک بر صفر مقابل ساندرلند کمرنگ‌تر شد. چهارمین شکست از 9 بازی، لیورپول را با 15 امتیاز در رتبه هشتم قرار داد و اعتراض‌ها به گل جنجالی ساندرلند هم سودی به حال این تیم نداشت. در حالی که 5 دقیقه از بازی گذشته بود، وجود توپ فوتبال ساحلی در زمین که از سوی جمعیت حاضر در ورزشگاه به داخل زمین افتاده بود، باعث شد تا پپه‌ رینا نتواند شوت دارن بنت را که در راه با این توپ برخورد کرد مهار کند.

با این وجود رافائل بنیتس، سرمربی لیورپول که تحت فشار قرار دارد این موضوع را دلیل شکست تیمش نمی‌داند: «این یک اتفاق خاص بود، اما ما هم خوب بازی نکردیم. بنابراین نمی‌خواهم راجع به آن صحبت کنم. ما مرتکب اشتباه‌هایی شدیم و بارها توپ را از دست دادیم و نتوانستیم از فرصت‌هایمان استفاده کنیم.» وی در خصوص دیدار لیگ قهرمانان مقابل لیون گفت که بهترین ترکیبش را برای این بازی به زمین می‌فرستد.

آرسنال هم که با لیورپول هم امتیاز بود با برد خانگی 3 بر یک مقابل بیرمنگام از این تیم عبور کرد و 18 امتیازی شد تا به بالای جدول نزدیک‌تر شود. فان‌پرسی، دیابی و آرشاوین در این بازی برای آرسنال گلزنی کردند. آرسن ونگر، سرمربی تیم که از نتیجه راضی است پس از بازی گفت: «ما فرصت‌های زیادی داشتیم و به آسانی بردیم. مهم‌ترین چیز این است که بعد از تعطیلات به خاطر بازی‌های ملی دوباره با 3 امتیاز شروع کنیم.» تئو والکات، بال آرسنال اما در این بازی دچار مصدومیت زانو شد و به ناچار زمین را ترک کرد. این بازیکن شاید دیدار لیگ قهرمانان سه‌شنبه با آلکمار را از دست بدهد.

کد خبر 93136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز