گروه سیاسی: ترکیب نشست کارشناسی سه جانبه ایران، آژانس و فروشندگان سوخت رآکتور تهران که دوشنبه بعدازظهر و سه‌شنبه (27 و 28 مهر) در وین برگزار می‌شود، مشخص شد

حمیدرضا عسگری مشاور سازمان انرژی اتمی، مهدی خانیکی مدیرکل حوزه ریاست سازمان انرژی اتمی و مدیرکل پیشین پادمان‌های هسته‌ای و 3 تن از کارشناسان فنی و حقوقی سازمان انرژی اتمی به ریاست علی‌اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این نشست حضور خواهند یافت.

همچنین معاون انرژی آمریکا، معاون آژانس فدرال اتمی روسیه و نماینده فرانسه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هر کدام به همراه هیاتی از کارشناسان فنی در این نشست شرکت خواهند کرد.

به گزارش فارس، این نشست که در محل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار می‌شود، به میزبانی ویلموس چرونی، دستیار ویژه مدیرکل و مسئول سیاستگذاری و روابط خارجی آژانس خواهد بود.

اغراق در تهدید

یک روز پیش از برگزاری این نشست، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه خوشبین است مذاکرات وین بتواند به نهایی کردن توافقی با ایران در زمینه‌ فرآوری اورانیوم‌اش در خارج از کشور منجر شده و در را برای مذاکرات گسترده‌تر درباره‌ برنامه‌ هسته‌ای ایران باز کند تاکید کرد: مذاکرات بدون پیش‌شرط بین ایران و آمریکا تنها
راه‌حل مسئله‌ هسته‌ای تهران است.

محمد البرادعی، روز شنبه در گفت‌وگو با روزنامه‌ اتریشی دای‌پرس گفت که تحریم‌های جدید علیه ایران تنها مناقشه‌ درباره‌ برنامه‌ هسته‌‌ای‌اش را وخیم‌تر خواهد کرد، نه اینکه تهران را متقاعد به پیروی از درخواست‌های بین‌المللی کند.

به گزارش ایسنا، وی در این گفت‌وگو افزود: البته شما می‌توانید تحریم‌های شدیدتری را اعمال کنید اما من احتمال اینکه تحریم‌های جدید، ایران را با شما همراه کند بسیار بعید می‌دانم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه گفت: باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا درک کرده است که گفت‌وگو با ایران تنها راه‌حل ممکن است. اگر می‌خواهید پیشرفت کنید باید بدون پیش‌شرط گفت‌وگو کنید.

البرادعی علاوه بر آن تاکید کرد: در تهدید برنامه‌ هسته‌ای ایران اغراق شده است و به عقیده‌ من این‌طور نیست که ما فردا از خواب بیدار شده و ببینیم که ایران یک سلاح هسته‌ای دارد.

کد خبر 93131

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز